|
|
کدخبر: ۱۵۷۷۲۱

موسسه تحقیقاتی تامسون رویترز:

خبرگزاری تسنیم: موسسه تحقیقاتی تامسون رویترز ایران را یکی از بزرگترین اقتصادهای اسلامی معرفی کرد و نوشت ارزش بازار غذا و لباس ایران در سال ۲۰۱۲ به ترتیب ۷۷ میلیارد دلار و ۲۰.۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، موسسه تحقیقاتی تامسون رویترز ایران را یکی از بزرگترین اقتصادهای اسلامی معرفی کرد.

بر اساس برآوردهای این موسسه ایران یکی از سه بازار بزرگ مصرف کننده غذاهای اسلامی در جهان است و ارزش مواد غذایی مصرف شده در این کشور در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۷۷ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش دو بانک ایرانی در بین ۵ بانک بزرگ اسلامی در جهان قرار دارند. بانک ملی ایران در میان بانک هایی که بر اساس قوانین شریعت اسلام عمل می کنند در رتبه دوم قرار گرفته است. بانک مسکن ایران نیز رتبه چهارم را در این رده بندی به خود اختصاص داده است.

بورس ایران نیز سومین بازار بزرگ مالی اسلامی در جهان محسوب می شود و ارزش آن در حال حاضر بالغ بر ۱۸۵ میلیارد دلار است. عربستان و مالزی به ترتیب در رتبه های اول و دوم از این نظر قرار دارند.

این گزارش همچنین میزان هزینه ای که ایرانی ها در سال ۲۰۱۲ برای مسافرت و گردشگری هزینه کرده اند را ۱۸.۲ میلیارد دلار برآورد کرده است که بالاترین رقم در میان کشورهای اسلامی محسوب می شود.

بر اساس این گزارش بازار لباس ایران نیز بزرگترین بازار لباس اسلامی پس از ترکیه محسوب می شود. ارزش این بازار در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۰.۵ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار