|
|
کدخبر: ۱۵۷۹۶۰

خبرگزاری تسنیم: در حالی که تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین بار دیگر بالا گرفته است، قیمت نفت امروز افزایش یافت و به مرز ۱۰۸ دلار رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین بار دیگر بالا گرفته است، قیمت نفت امروز افزایش یافت.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می، امروز با ۵۱ سنت افزایش به ۱۰۴ دلار و ۲۵ سنت رسید، در حالی که قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه می نیز با ۵۲ سنت افزایش به بشکه ای ۱۰۷ دلار و ۸۵ سنت رسید.
تحلیلگران می گویند، پس از آنکه اولکساندر تورچینوف، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه روسیه را به برپا کردن جنگ در کشورش متهم ساخت و دستور انجام عملیات ضدتروریستی همه جانبه را صادر کرد، نگرانی بر بازار نفت حاکم شد.
در گفت و گوهای نشست شورای امنیت، کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه رفتند و مسکو را مسئول افزایش تنش ها علیه دولت موقت طرفدار غرب در کیف قلمداد کردند.
دزموند چوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اخبار تعطیلات آخر هفته در مورد افزایش تنش ها در شرق اوکراین به افزایش قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت کمک کرد.»
در حالی که اوکراین مجرای اصلی انتقال گاز روسیه به اروپاست، تجار نگران اند که هرگونه درگیری نظامی، موجب بروز اختلال در عرضه گاز و افزایش قیمت نفت و گاز شود.
بر اساس اعلام گروه سوفان، یک موسسه اطلاعاتی آمریکایی، روسیه ۳۴ درصد گاز اتحادیه اروپا را تامین می کند.
چوا افزود تجار همچنین از نزدیک اوضاع در لیبی را پس از کناره گیری عبدالله الثانی از سمت نخست وزیری این کشور در روز یکشنبه دنبال می کنند. به گفته چوا، این اقدام موجب افزایش قیمت نفت برنت شده است.
انتهای پیام / / ۶۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار