|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۷۳

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: آلودگی آب ها، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده بیش از حد از شوینده های شیمیایی، استفاده از نایلکس های دیر تجزیه پذیر از جمله عمده ترین معضلات زیست محیطی هستند که باعثآلودگی زمین شده اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برنامه های شهرداری تهران برای روز جهانی زمین پاک خبر داد و گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود " زمین " را فراموش کنند. در ایران نیز همزمان با دیگر کشور های جهان هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می شود.

وی با بیان این که این روز به منظور ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی آن است گفت: باید این رسم را با هدف جلوگیری از آلودگی زمین و تداوم زندگی ارج نهیم و از این فرصت برای حفظ زمین بهره ببریم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه گفت: با توجه به تشدید آلودگی های زیست محیطی هفته زمین پاک فرصت بسیار خوبی است تا همسو با مردم جهان، شهروندان تهرانی فعالیت های زیست محیطی خود را گسترش داده تا از آلوده شدن بیشتر زمین جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که آلودگی آب ها، دفع غیربهداشتی زباله، استفاده بی رویه از سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی، استفاده بیش از حد از شوینده های شیمیایی، استفاده از نایلکس های دیر تجزیه پذیر از جمله عمده ترین معضلات زیست محیطی هستند که باعثآلودگی زمین شده اند، گفت: این عوامل تهدیدی بسیار جدی برای سلامت تمامی ساکنان زمین است و باید خودمان برای نجات زندگی و زمین مان دست به کار شویم چرا که سلامت زمین با سلامت ما انسان ها مرتبط است.

وی در همین راستا اضافه کرد: شهرداری تهران به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست، دستورالعمل مشخصی را تدوین و برای اجرا به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: این دستورالعمل شامل آموزش چهره به چهره توسط آموزش‏گران بازیافت با همکاری سازمان‏ های مردم نهاد در یک محله از هر ناحیه با مراجعه به در منازل شهروندان درباره کنترل و شناسایی منابع آلاینده آب و خاک تأثیرات آلودگی آب و خاک بر سلامت انسان و سایر موجودات، آلودگی‏ پسماند‏ها و پساب ‏های صنعتی و خانگی، اهمیت تفکیک زباله و روش‏ های کاهش تولید و انتقال بی‏ خطر زباله، روش‏ های بهینه‏ سازی مصرف آب و انرژی، برگزاری برنامه‏ های پاکسازی رودها، کوهستان‏ های مشرف به شهر و مسیرهای تفرجی، شناسایی، اخطار و برخورد قانونی با کارگاه ها، کارخانه ها و اماکنی که استانداردهای لازم دفع پساب و آلاینده های زیست محیطی را رعایت نمی کنند، اجرای برنامه‏ های آموزشی با محوریت کودکان و نوجوانان پیرامون چگونگی جلوگیری از آلودگی آب و خاک در بوستان‏ های پر تردد منطقه، پاکسازی شهر و اجرای تور دوچرخه سواری در روز جهانی زمین پاک، است.

شاعری در انتها ابراز امیدواری کرد نه تنها در این هفته بلکه در تمامی روزها ی سال باید به وظایف خود در حفظ محیط زیست شهرمان تلاش کنیم.

مراسم تقدیر از فعالان حوزه محیط زیست با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری، سازمان های مردم نهاد و جمعی از هنرمندان ۲ اردیبهشت امسال در سالن ایران زمین شهردا ری تهران برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار