|
|
کدخبر: ۱۵۸۳۳۱

اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه /

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: غذا خوردن از دیدگاه طب سنتی آدابی دارد که به سلامتی تن و روان می انجامد.

سیدجواد علوی در گفت ؤگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب را در سه جرعه بنوشند. همچنین تا زمانی که افراد کاملاً گرسنه شدید نشدند غذا مصرف نکرده و قبل از سیری کامل دست از غذا بکشند.

به گفته وی قبل از غذا دست ها را با صابون شسته و بدون خشک کردن در کنار سفره بنشیند و از زیبایی و غذا نگاه کنند تا از لذت معنوی غذا بهره مند شوند و در سر سفره فقط یک نوع غذا مصرف کنند. همچنین با دست راست غذا را مصرف کرده و قبل و بعد از غذا انگشت خود را به نمک بزنند و مزه مزه کنند که این عمل باعثخنثی شدن محیط اسیدی غذا و سالم ماندن دندان ها و رفع بسیاری از بیماری های معده می شود. در روایات اسلامی آمده که این کار ۷۰ نوع بیماری را دفع می کند که کوچک ترین آن جذام، پیسی و جنون است.

این کارشناس طب سنتی افزود: غذا را خوب بجویند که این عمل باعثتحریک بیشتر مرکز سیری در هیپوتالاموس مغز می شود و موجب احساس سیری در افراد شده و همچنین موجب ترشح کامل غدد بزاقی، هضم غذا و ضدعفونی کردن سطح دهان می شود.

وی افزود: محیط آرام و با نشاط در حین غذا خوردن به جذب غذا کمک می کند. همچنین برخی از غذاها را با ۳ انگشت دست راست مصرف کرد که این کار باعثمی شود لقمه های کوچک تر خورده و احساس سیری بیش تری ایجاد می شود.

علوی بیان داشت با آرامش و آهستگی غذا مصرف شود که اهمیت این موضوع به حدی است که طبق فرمایشات امام رضا(ع) مدت زمانی که سر سفره غذا می مانیم جزو عمر محسوب نمی شود.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: صحبت کردن در هنگام غذا مزموم شناخته شده چرا که مغز متوجه صحبت کردن است و شخص احساس سیری پیدا نمی کند به همین دلیل پرخوری کرده که موجب چاقی و بیماری می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار