|
|
کدخبر: ۱۵۸۵۳۸

قطر در صدر و عربستان در جایگاه سوم

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع اقتصادی اعلام کردند که میزان بدهی های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از مرز ۱۷۲ میلیارد عبور کرده است.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیمبه نقل از الاقتصادیه، منابع اقتصادی اعلام کردند مجموع بدهکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تا پایان سال ۲۰۱۳ به ۱۷۲/۴ میلیارد دولار رسیده است.

بر اساس آمار ارائه شده تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی قطر با ۶۷/۱ میلیارد دلار بدهی در صدر بدهکارترین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار داشته و ۳۹ درصد از مجموع بدهی کشورهای شورای همکاری را به خود اختصاص داده است.

پس از آن کشور امارات متحده عربی با ۶۵/۸ میلیارد دلار بدهی در جایگاه دوم بدهکار ترین های کشور های حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است.

همچنین بر اساس گزارش های موجود عربستان با ۲۰ ملیار دولار جایگاه سومین بدهکار عضو شورای همکاری خلیج فارس را به خود اختصاص داده است؛ کویت نیز با ۹/۳ ملیارد دلار در جایگاه چهارم بدهکارترین های کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.

کشورهای عمان و بحرین نیز به ترتیب با ۵/۷ و ۴/۳ ملیارد دولار بدهی در جایگاه پنجم و ششم بدهکارترین های حاشیه خلیج فارس قرار گرفته اند.

همچنین روزنامه الاقتصادیه گزارش داد بحرین با داشتن بدهی های عمومی معادل با ۳۵/۴ از تولید ناخالص داخلی جایگاه اول را در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به خود اختصاص داده است.

نسبت بدهی های عمومی به تولید ناخالص داخلی سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ترتیب عبارت است از: قطر با ۳۲/۸، امارات با ۱۶/۷، عمان با ۷/۲، کویت با ۵/۱ و در پایان عربستان سعودی با ۲/۷.

انتهای پیام / ر

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار