|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۰۷

خبرگزاری تسنیم: با انتشار آمارهای قوی از میزان خرده فروشی در آمریکا قیمت جهانی طلا ۱۶ دلار کاهش یافت و به ۱۳۱۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که افزایش ارزش دلار و آمارهای قوی از میزان خرده فروشی در آمریکا، تا حدی افزایش قیمت ناشی از تنش ها در اوکراین را خنثی کرده است، قیمت طلا امروز ۱۶ دلار کاهش یافت.
بر اساس آمارها، میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس بیشترین رشد را در یک سال و نیم گذشته به ثبت رساند و نشان داد که اقتصاد این کشور مجددا به مسیر رو به رشد خود بازگشته است.
در حالی که صندوق ها، به منظور سرمایه گذاری در بازار بورس، پول خود را از بازار طلا بیرون کشیده بودند، افزایش خوش بینی ها در مورد اقتصاد آمریکا یکی از عوامل کاهش قیمت طلا در سال گذشته بوده است.
اما افزایش تنش های ژئوپلتیک بین غرب و روسیه بر سر اوکراین به همراه نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، تقاضا برای طلا را در هفته های اخیر افزایش داده است. قیمت فلز زرد در سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با ۱۶ دلار کاهش به ۱۳۱۰ دلار رسید. قیمت فلز زرد در روز دوشنبه به بالاترین رقم در ۳ هفته اخیر رسیده بود.
در اوکراین، جدایی طلبان طرفدار اوکراین با بی توجهی به اولتیماتوم کیف برای ترک ساختمان های دولتی در شرق این کشور، ساختمان های بیشتری را به تصرف خود درآوردند و دولت اوکراین نتوانست عملیات نظامی ای را که وعده داده بود عملی کند.
برخی از تجار هشدار داده اند که افزایش قیمت ناشی از بحران اوکراین ممکن است با فروکش کردن این تنش ها به سرعت از بین برود.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «به رغم بحران اوکراین ما اخیرا شاهد خروج سرمایه از بازار بوده ایم و تقاضای فیزیکی از جانب چین بیش از یک ماه است که پایین است. این باعثمی شود که فکر کنیم افزایش قیمت ها دوام نخواهند داشت.»
انتهای پیام / / ۷۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار