|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۳۷

یک استاد دانشگاه در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه گفت: جایگاه زنان در مشاغل نادیده گرفته شده است.

مریم محمودزاده، کارشناس مسائل زنان و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار جوانان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: زن در اسلام و قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد که باید بگویم بعد از اسلام توجه به دختر افزایش یافت، چراکه در گذشته دختران را زنده به گور می کردند و شرایط زنان مناسب نبود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه زنان در مشاغل نادیده گرفته شده است و در واقع باید در این زمینه اقدامات جدی تری صورت پذیرد تا از توانمندی های زنان بیش از بیش استفاده شود، ادامه داد: در برخی کشور ها زنان در زمینه تحصیل و حجاب آزادی ندارند که این امر باید اصلاح شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: رسانه ها باید با توجه به فرا رسیدن روز زن به این امر بیشتر توجه کرده و برنامه های متنوع داشته باشند همچنین رسانه ها باید در زمینه افزایش جایگاه زنان سریال ها و نشست هایی را درنظر گرفته و برای عموم جامعه اطلاع رسانی کنند.

محمود زاده عنوان کرد: باید منتظر چه ارگانی باشیم تا در زمینه افزایش و شناساندن مقام زن اقدام کند. وقتی رسانه که مخاطب بسیار دارد چرا نباید در این زمینه عمل کند.

*خانه داری امروز به خطر افتاده است

وی افزود: خانه داری امروز به خطر افتاده است به این شکل که خانه داری یک شغل است و کسی به آن توجه نمی کند؛ باید ببینیم ارزش اصلی زن کجاست و برای شناساندن مقام زن در جامعه ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) باید مطرح شود چراکه ایشان بهترین الگو برای زن و مرد جامعه هستند و باید شخصیت سیاسی و اجتماعی آن را در زندگی الگو قرار دهیم.

این کارشناس مسائل زنان بیان کرد: بی بند و باری در جامعه وجود دارد و برخی از دختران به دلیل نادانی اقدام به این امر می کنند؛ درواقع این افراد بی بند و باری را افتخار می دانند ولی زمانی که رسانه ها در این زمینه گام برداند و برنامه داشته باشند. ما شاهد بهبود وضعیت در زمینه حجاب در کشور نیز خواهیم شد.

محمودزاده گفت: وقتی بی بند و باری به این شکل در جامعه وجود دارد آیا می توان گفت طلاق کاهش می یابد. نه به این شکل نیست باید برنامه ریزی دقیق برای معرفی ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) و حعفاف و حجاب صورت گیرد تا شرایط جامعه بهتر شود.

*جایگاه زن باید از سوی رسانه ها تبیین شود

وی عنوان کرد: جایگاه زن باید از سوی رسانه ها تبیین شود و تنها به روز زن و ارزش نهادن به آن توجه نکرد بلکه باید در طول سال در راستای افزایش جایگاه زن گام موثری برداشته شود.

محمود زاده اظهار داشت: در خانواده ها باید به مقام زن بیشتر توجه شود و دولت و رسانه در زمینه بزرگداشت روز زن برنامه دقیق داشته باشد همچنین در مدارس نیز باید به دانش آموزان در خصوص مقام زن و مادر آموزش های لازم صورت گیرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امید است بیش از پیش شاهد افزایش جایگاه زن در کشور باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار