|
|
کدخبر: ۱۵۹۱۳۹

خبرگزاری تسنیم: سازمان غذا و دارو در خصوص داروهای با تبلیغات شبکه های ماهواره ای هشدار داد. تهیه دارو فقط باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه ها و بیمارستانها صورت پذیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده دارویی در مطب نیست.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ضمن افزایش تماس های تلفنی با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مصرف داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای، بدینوسیله به اطلاع می رساند از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING گزارش شده است، توجه هموطنان و خانواده ها را به این نکات جلب می شود:

تهیه دارو فقط باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه ها و بیمارستانها صورت پذیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده های دارویی در مطب نیست.

از آنجا که نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه ها و بیمارستانها به واسطه کنترل دائمی شرکت های تولید کننده، وارد کننده و شرکت های پخش دارو صورت می پذیرد، شهروندان بدون نگرانی مجاز هستند داروی مورد نیاز خود را از طُرق ذکر شده تهیه و مصرف کنند.

از آنجا که فروش و تبلیغ داروهای تبلیغ شده از طریق ماهواره صرفاً جنبه سودجویی دارد، اغلب با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را ترغیب به تهیه و مصرف، فرآورده های خود می کنند.

لازم به یادآوری است که تمام نقل و انتقالات و روش فروش این فرآورده ها از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک صورت می پذیرد و این خود گواه بدون پشتوانه بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده است.

بار دیگر تاکید می شود وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اطلاع رسانی و ارائه هشدار به هموطنان، مسؤلیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه این فرآورده ها برعهده نخواهد گرفت و از خانواده ها درخواست می شود خود را به عنوان یک طعمه در دام این گونه تبلیغات که متاسفانه با سلامت جان آنها مرتبط است، گرفتار نکنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار