|
|
کدخبر: ۱۵۹۳۳۲

فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ناجا در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ۳ بی ثباتی و ناامنی مرزهای شرقی را نتیجه مداخلات اطلاعاتی و امنیتی کشورهای بیگانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ۳ تأمین امنیت مرزی و نقش دیگر دستگاه ها در برقراری امنیت در مرزها گفت: گرچه مرزبانی قوی راه های مناسب، تجهیزات پیشرفته و پاسگاه های مرزی زمینه ساز بستر امنیت است ولی تأمین امنیت در مرزها منحصر به اقدامات مرزبانی نیست.

وی با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در مرزهای شرقی کشور گفت: ناامنی های موجود در مرزهای شرقی متأثر از شرایط کشورهای افغانستان و پاکستان است و پیش از این نیز تحرکات گروه های تروریستی در خوزستان و گروهک پژاک به دلیل برخی ناامنی ها در کشور عراق وجود داشت که خوشبختانه با افزایش امنیت در عراق به جز حاشیه های گروهک پژاک که با اقدامات بسیار خوب رزمندگان این حواشی کمتر شد هیچ مورد خاص دیگری نداشتیم.

فرمانده ناجا در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که کانون های جهانی تروریست و موادمخدر در حاشیه ما وجود دارد این ناامنی ها نیز ادامه دارد.

احمدی مقدم ادامه داد: تقدیم ۴۱ شهید از ۷۷ شهید نیروی انتظامی در سال گذشته در استان سیستان گویای مشکلات ماست و مداخلات خارجی از لحاظ اطلاعاتی و امنیتی موجب بی ثباتی این منطقه شده و مسئولان این کشورها نیز اعتراف کرده اند که برای تأمین امنیت مرزهای خود نیز به تلاش ما چشم دارند.

وی با تأکید بر این که در مرزهای شرقی کشور از سمت ما هیچ ناامنی خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه ناامنی های اخیر به دلیل سرمایه گذاری پایین کشورهای همسایه و مسئولیت پذیری کم آن ها به چالش هایی در آن مناطق تبدیل شده و برای تأمین امنیت هرچه بیش تر این مرزها نیازمند سرمایه گذاری بیش تری در این زمینه هستیم.

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به برگزاری این رزمایش در مرزهای غربی کشور آن را به دنبال برگزاری رزمایش های گذشته در مرزهای شرقی و جنوبی کشور دانست و از برگزاری رزمایش بعدی در مناطق مرزی شمال کشور خبر داد و گفت: در این رزمایش ارزیابی سلاح ها، تجهیزات راداری اپتیکی و مراقبتی و حفاظتی مجدداً انجام شد و ابزارها و سلاح های جدید به کار گرفته شد و این رزمایش فرصتی بود تا داوران آخرین تاکتیک های رزمی را مورد قضاوت قرار دهند که خوشبختانه این رزمایش با مشارکت استان های نوار مرزی غربی کشور در مرزهای عراق و ترکیه با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار