|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۰۴

قالیباف:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهرن با اشاره به اینکه مدیریت جهادی بیشترین رفاه و منفعت مالی را به مردم می رساند، گفت: تلاش می کنیم در پایان ۴ سال آینده فضایی را در شهرداری فراهم کنیم که وقتی مردم به شهرداری می آیند بگویند این شهرداری دیگر آن شهرداری نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم نشست ابلاغ برنامه های سال ۹۳ سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار داشت: سال گذشته برای مجموعه ما در شهرداری تهران دو تا سه اتفاق رخ داده است که باید آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی افزود: در اواخر سال ۹۲ مجموعه مدیریت شهری محضر رهبر معظم انقلاب حضور یافتند و خطاب جلسه به طور مستقیم به مجموعه شهرداری بود بنابراین باید همانند سال های ۶۰تا۶۴ به کار نگاه کرده و پیش برویم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر می خواهیم نشان دهیم سرباز ولایت هستیم، گفت: باید به دستورات رهبری توجه کنیم و اقدامات را براین اساس پیش ببریم، همچنین نامگذاری سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را باید سند راهبردی برنامه هایمان بدانیم و با روحیه بسیجی حرکت کنیم.

اقدامات ما در بسیج باید امر به معروف باشد حتی قبل از اینکه ناهی از منکر باشیم

قالیباف ادامه داد: آنچه امروز در جامعه می بینیم براساس باورهای خودمان و نتیجه کارهای ماست یعنی ما یک نیتی کردیم و براساس آن نیت عملی انجام دادیم که آن عمل ما در جامعه تبدیل به سنت و فرهنگ شده است، در زندگی روزمره باید به نوعی عمل کنیم که این اقدامات ما دعوت از سایر مردم باشد یعنی اقدامات ما در بسیج باید امر به معروف باشد حتی قبل از اینکه ناهی از منکر باشیم.

مدیریت جهادی در مجموعه شهرداری تهران جریان یابد

شهردار تهران عنوان کرد: فرهنگ جهادی که مقام معظم رهبری نیز بر روی آن صحه گذاشته است و فرموده اند که این فرهنگ راه نجات حل مشکلات کشور است و حرکت کلان مجموعه شهرداری را جهادی نامیدند باید در شهرداری بیش از این جریان یابد. یعنی باید دغدغه داشته باشیم تا مدیریت جهادی را در شهرداری تهران جاری کنیم که این مدیریت با روحیه بسیجی امکان پذیر است.

قالیباف با اشاره به اینکه باید از طریق عمل مان امر به معروف و نهی از منکر کنیم چرا که مردم نگاه نمی کنند که ما چه می گوییم بلکه نگاه می کنند که ما چگونه عمل می کنیم، افزود: همت جهادی در مجموعه شهرداری باید به نمایش گذاشته شود به عنوان مثال برخی از سمینارها وجود داشت که اگر ما می خواستیم آن را برگزار کنیم حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه داشت. حتی ما جهادی عمل کرده بودیم که هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی را به ۵۰ میلیون تومان کاهش داده بودیم اما وقتی با فرهنگ سال ۶۰ تا ۶۴ مقایسه کردیم همان کار را با ۵ میلیون تومان و با کارآمدی بیشتر انجام دادیم.

براساس بخشنامه جدید مدیران شهرداری در هر رده ای بیشتر از ۵۰ ساعت اضافه کار دریافت نخواهند کرد

وی گفت: اگر احساس می کنیم اقداماتمان عاقلانه و عدالت محور است باید شجاعانه بایستیم؛ در بحثاضافه کار در شهرداری روال براین بود که به همه افراد ۱۲۰ ساعت اضافه کار می دادند که این از عدالت به دور است از سوی دیگر ما می دانیم که فشار اقتصادی بر روی کارکنان وجود دارد. بنابراین بخشنامه ای را صادر کردم که کف ساعت اضافه کار را ۵۰ ساعت تعیین می کرد که این ۵۰ ساعت به همه افراد اعطا می شود ولی هفتاد ساعت دیگر را فرد باید بایستد و کار کند همچنین مدیران شهرداری در هر رده ای بیش از ۵۰ ساعت اضافه کار دریافت نخواهند کرد.

حکایت قالیباف از بازدید از ساختمان های درحال ساخت منطقه ۷ و دستورالعمل هایی که رعایت نشده بود

شهردار تهران با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی می گوید فردی می تواند پاداش اضافه، حق مأموریت و اضافه کار بگیرد که واقعا کاری انجام داده باشد و نباید بی دلیل به فردی این پاداش ها را اعطا کرد، افزود: بنده چند روز گذشته در منطقه ۷ حدود یک ساعت و نیم پیاده روی کردم و از تعدادی ساختمان در حال ساخت بازدید کردم که در طی این بازدید ها متوجه شدم هیچ کدام از حرف هایی که زده بودم عمل نشده بود.

وی در ادامه عنوان کرد: با وجود این اشکالات نمی توانیم بگوییم که مدیریت جهادی داریم، چرا جلوی اسراف در شهرداری را نگیریم بسیج شهرداری اگر کوچکترین اسراف را مشاهده کرد باید بلافاصله تذکر دهد و اول به خود من این ایراد را بگیرد و با شجاعت بگویید که این خطا در این بخش وجود دارد. در حقیقت فضای نقد باید وجود داشته باشد اما نقد حرمتی دارد که اگر رعایت نشود شاهد بازی های سیاسی می شویم که افراد به یکدیگر تهمت می زنند.

شهردار تهران اظهار داشت: حرمت نقد صدق نیت فردی است که این نقد را انجام می دهد، چاپلوسی و تعریف بی خود نیز هیچ فایده ای ندارد. به همان اندازه که سکوت در برخی مواقع می تواند منفعت آلود باشد.

این شهرداری دیگر آن شهرداری نیست

قالیباف ادامه داد: تلاش می کنیم با همت تمام کارکنان شهرداری در پایان ۴ سال آینده وقتی عموم مردم به شهرداری می آیند بگویند این شهرداری دیگر آن شهرداری نیست و به بقیه سازمان ها اعلام کنند شما نمی توانید مانند شهرداری شوید، اگر به این حرف ایمان داشته باشیم این کار را در عرض یک سال انجام می دهیم نه ۴ سال.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی بیشترین رفاه و منفعت مالی را به مردم می رساند و اگر کسی به فکر دنیا و اخرت نیز باشد تحقق آن در فرهنگ و روحیه بسیجی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار