|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۸۵

یکی از مراجع تقلید قم گفت: متاسفانه گاهی افرادی به سمت هایی منصوب می شوند که آگاهی کامل را در آن حیطه کاری نداشته و ایجاد مشکل می کنند؛ انتخاب ها باید بر اساس لیاقت و شایسته سالاری صورت گیرد.

به گزارش مشرق،آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار جامعه مداحان و معلمین و کادر اجرایی مدارس شهرک های سپاه پاسداران استان تهران در مدرسه عالی امیرالمومنین(ع) با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: کسانی که از روی ناآگاهی وارد کاری می شوند آنچه را که خراب می کنند بیش از آن چیزی است که درست انجام می دهند.

وی با اشاره به لزوم تسلط مداحان بر مطالب و اشعار ادامه دادند: مداحان با توجه به نیازهای جامعه باید بدانند چه مطالب و اشعاری احساسات و روحیه شور حسینی را بالا می برد و موجب اتحاد در جامعه می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: معلمان باید با رعایت امانتداری، نسبت به درسی که ارائه می دهند آشنا باشند و روحیه دانش آموزان و جوانان را درک کرده و آنان را با اسلام آشنا سازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بسیجیان هم باید در کارهایشان «حاذِقاً بِعَمَلِهِ» باشند، بر ضرورت توجه به شایسته سالاری تاکید کرد و افزود: متاسفانه گاهی افرادی به سمت هایی منصوب می شوند که آگاهی کامل را در آن حیطه کاری نداشته و ایجاد مشکل می کنند؛ انتخاب ها باید بر اساس لیاقت و شایسته سالاری صورت گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید مسئولیت ها به افراد دارای جاذبه سپرده شود تا بتوانند مردم را به اسلام و انقلاب جذب کنند، متاسفانه برخی با ادبیات نامناسب با مردم و جوانان برخورد می کنند که شایسته نظام نیست.

وی با اشاره به جذابیت های قرآنی یادآور شد: تمسک به قرآن و بهره گیری از جاذبه های قرآن، مشکلات را حل می کند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به هجمه های دشمنان علیه تشیع و انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان از طریق تضعیف اعتقادات و القاء شبهات، ماهواره ها و سایت های فاسد و تحریم های اقتصادی از جمله تحریم دارویی، ایران اسلامی و انقلابی ایران را مورد هجوم قرار داده اند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با هجمه های دشمنان تصریح کرد: به برکت تعلیمات قرآن، مجالس حسینی و فاطمی و بسیجیان و معلمان آگاه در مقابل تهاجم علیه تشیع و انقلاب اسلامی می ایستیم و در این مسیر هیچ گاه نباید حالت انفعالی داشته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و یادآور شدند: با صرف جویی و اقتصاد مقاومتی بر تحریم ها فائق خواهیم آمد.

وی در بخش پایانی سخنان خود پرخاشگری را عامل بسیاری از اختلافات خانوادگی دانست و گفت: بسیاری از مشکلات خانواده ها به خاطر گزنده گویی طرفین است، جایز نیست مردان با سخنانی که زمینه تهمت در آن وجود دارد با همسران خود سخن بگوید، اگر حرف ها توأم با محبت بیان شود، اختلافات درون خانواده ها به حداقل می رسد.

منبع: مرکز حوزه

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار