|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۰۳

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران درگفت وگوبا تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه طرح مهارت آموزی در راستای ایجاد شغل یکی از طرح های دولت در راستای رونق اشتغال است گفت: پیشنهاد جایگزینی این طرح به جای استاد - شاگردی در حال بررسی است.

فرامرز توفیقی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری جلساتی در وزارت کار به منظور حذف طرح استاد - شاگردی نوین گفت: این طرح با هدف ایجاد اشتغال ارائه شد اما متاسفانه هدف آن محقق نشد.

وی ادامه داد: کارگران اصرار دارند تا هرچه زودتر این طرح عجیب توسط وزیر تعاون، کار و رفاه لغو شود و در ایام هفته کارگر طرح جایگزین این طرح به اطلاع جامعه کارگری کشور رسانده شود.

توفیقی با تاکید بر اینکه در نشستی که با وزارت کار به منظور لغو این طرح برگزار کردیم پیشنهاد جایگزینی طرحی مهارت آموزی نیروی کار را ارائه و مورد استقبال قرار گرفت، افزود: مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران اظهار کرد: در کنار این پیشنهاد بیان کردیم که دولت مانند کاری که در سال ۸۰ برای جذب نیروی فاقد تجربه کاری انجام داد را دنبال کند. در راستای آن طرح دولت نیروی را جذب و پس از آموزش در صورتی که مهارت لازم را فرا گرفته بودند استخدام می کرد. در طول مدت مهارت آموزی ۵۰درصد حقوق از سوی دولت و ۵۰درصد از سوی بنگاه یا واحد تولیدی به کارآمور پرداخت می شد و در نهایت در صورت کسب مهارت مدرک مهارت آموزی نیز برایش صادر می شد، که پیشنهاد اجرای مجدد این طرح را هم ارائه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از مشکلات جدی در جامعه است بیان کرد: دولت برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها اصرار به پرداخت یارانه تولید دارد و بارها گفته است که شیب افزایش قیمت های حامل انرژی ملایم خواهد بود. به نظر می رسد اگر اینچنین باشد با تزریق پول به سمت بنگاه ها بازار کار به سمت بهبودی حرکت می کند.

این فعال کارگری اظهار کرد: در شرایط فعلی ایجاد هر شغل پایدار نیازمند میلیاردها تومان هزینه است. دولت در مدت زمان فعالیت خود گام هایی را در زمینه اشتغال زایی برداشته است، اماباید از طریق بکارگیری ظرفیت های گوناگون مانند حضور بخش خصوصی بیکاری را مهار کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار