|
|
کدخبر: ۱۶۰۳۲۷

خبرگزاری تسنیم: منابع هندی اعلام کردند ایران احتمالا گاز مورد نیاز یک کارخانه تولید اوره و آمونیاک که قرار است توسط هند در چابهار احداثشود را با قیمت ۳ دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیسی تامین خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی دکان کرونیکل، ایران احتمالا گاز مورد نیاز یک کارخانه تولید اوره و آمونیاک هندی را که قرار است در حاشیه خلیج فارس احداثشود، با قیمت ۳ دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیسی تامین خواهد کرد.

شرکت راشتریا و شرکت گوجرات نارمادا ولی، به صورت مشترک در حال کار بر روی این پروژه هستند. در این پروژه یک شرکت ایرانی نیز همکاری دارد. این کارخانه قرار است با سرمایه گذاری حدود ۷ هزار کرور روپیه ای، در شهر چابهار ایران که یکی از قطب های پتروشیمی منطقه است احداثشود.
منابع آگاه هندی در این باره گفتند: «گفت و گوها پیشرفت خوبی داشته است و پیشنهاداتی از سوی مقامات ایرانی برای تامین گاز(این کارخانه به قیمت ۳ دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیسی ارائه شده است.»

بر اساس این پیشنهاد، دولت ایران گاز مورد نیاز این کارخانه را به قیمت ثابت تامین خواهد کرد و هند کل کودی که در این کارخانه تولید می شود را برای مصرف داخلی خود اختصاص خواهد داد.

به دنبال کاهش تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا در نوامبر سال گذشته، کار بر روی این پروژه سرعت پیدا کرده است. ایران در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، توافقی را با ۶ قدرت جهانی برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته ای خود منعقد کرد.

منابع مطلع افزودند، اداره کود شیمیایی هند همچنین نامه ای از سفارت ایران در دهلی نو دریافت کرده است که در آن از گروهی هندی دعوت شده است تا در مورد قیمت گاز و عرضه آن برای این واحد تولیدی با مقامات ایرانی مذاکره کنند. اما دولت هند قبلا مذاکرات با ایران برای تامین کمک مالی و توسعه بندر چابهار را آغاز کرده است.
انتهای پیام / / ۸۹

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار