|
|
کدخبر: ۱۶۰۷۴۱

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اگر بینش سیاسی ضعیف باشد تصمیمات غلط گرفته می شود، مثلا جاسوس اسرائیل تبرئه می شود به این دلیل که قاضی، اسرائیل را جزو دول مخاصم نمی داند در حالی که این ضعف بینش است چراکه اسرائیل دشمن ترین دشمن های ماست.

به گزارشخبرگزاری تسنیمحجت الاسلام و المسلمین دکتر " هادی صادقی " معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش سراسری معاونان و مسئولان فرهنگی قوه قضائیه که در عسلویه برگزار شد، با بیان این که حضرت صدیقه طاهره اسوه همه زنان و مردان عالم است، گفت: با توجه به این که در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم روز زن و مادر را به همه مردان عالم تبریک می گویم؛ چراکه به فرموده امام راحل از دامان زن است که مردها ان شا ا… به معراج می روند.

وی با بیان این که امام زمان(عج) فرموده اند که دختر رسول خدا برای من اسوه حسنه و نیکی است، گفت: ان شا ا… ما هم از ایشان الگو بگیریم و زندگی مان را فاطمی کنیم.

صادقی با اشاره به این که در شعار امسال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است دو رکن اقتصاد و فرهنگ به هم پیوند خورده است، گفت: به همین سبب در این مرکز مهم اقتصادی کشور که به نوعی قلب اقتصادی ایران است جمع شده ایم تا از مقوله فرهنگ سخن بگوییم و این پیوند، پیوندی نمادین و معنادار است.

این مقام مسئول با بیان این که برنامه های معاونت فرهنگی در دو بخش عمده تقسیم بندی شده است گفت: یک بخش از برنامه ها ناظر به درون قوه قضائیه و بخش دیگر ناظر بر فرهنگ عمومی جامعه و مردم است.

صادقی با بیان این که ادعایی مبنی بر بی نقص بودن برنامه های تدوین شده نداریم افزود: ان شاءالله با کمک شما عزیزان بر غنای این برنامه همه جانبه افزوده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد مختلف طرح تدوین شده از سوی معاونت ها و اداره کل های مختلف این معاونت پرداخت و گفت: از جمله برنامه هایی که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد ترویج فرهنگ نماز به عنوان یک امر جدی و زمانی برای نزدیکی به خداوند و به نوعی زنگ تفریح قاضی است تا قاضی نشاط و انرژی از دست رفته خود در اثر ارتباط با مجرمین را مجدد کسب کند، به همین منظور بایستی در سال ۹۳ ستاد اقامه نماز در سراسر کشور و استان ها و نهادهای ذی ربط قوه قضائیه که احیانا تاکنون نداشته اند، راه اندازی شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضایی کشور مبنی بر برگزاری سلسله نشست های اخلاقی برای پرسنل و قضات دادگستری ها گفت: این مساله مطمئنا جزء ارزیابی های ویژه ما قرار خواهد گرفت و ضروری است تا بیش از همه کارها جدی گرفته شود، چراکه ما هم بیش از همه کارها در این خصوص کمک می کنیم تا موعظه های اخلاقی برای قضات ما صورت پذیرد. قضات در محیط کار خود با افراد منفی و شیطنت های فراوانی رو به رو هستند؛ لازم است دائما قاضی موعظه شود و هیچ چیز مثل یاد خدا نمی تواند او را نجات دهد.

وی با عنوان آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا قرآن مجید و نقلی از امام صادق(ع) در خصوص مضمون این آیه گفت: این آیه زیبا و ارزشمند اشاره به این نکته خطیر دارد که در همه حال به یاد خدا باشید؛ لذا باید در محیطی که تشعشعات شیطان زیاد است، مُذَکِّر ها هم زیاد باشد تا در و دیوار قاضی را به یاد خدا بیندازد.

این مقام مسئول نیروی بسیج را ظرفیتی ارزشمند برشمرد و خطاب به مدیران و معاونان فرهنگی قوه قضائیه در سراسر کشور گفت: هر چند از نظر سازمانی بسیج زیر مجموعه شما نیست ولی به لحاظ معنوی نیروی بسیج را زیر نظر و حمایت خود بگیرید و ضمن استفاده از ظرفیت های شان به آن ها کمک کنید.

صادقی با تاکید بر توجه ویژه به هیات های مذهبی گفت: هیات ها عمیق و هویت آفرین هستند و هویت جمعی مذهبی ایجاد می کنند و تعلق به هیات هایی که درست حرکت می کنند انسان را مومن می کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن میراثفرهنگی و معنوی امام راحل و مقام معظم رهبری اذعان کرد: نسل های جدید و نوجوان ها کمتر با افکار امام آشنا هستند و بایستی در این زمینه فعالیت هایی با برنامه و جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش سطح بصیرت و بینش سیاسی پرسنل قوه قضائیه گفت: نه شایسته است و نه اجازه می دهیم که قوه قضائیه محل ترویج و تبلیغ احزاب سیاسی باشد؛ اما این به معنای این نیست که سیاسی نباشیم بلکه حزبی و باندی نباید بود. همه باید سیاسی باشیم؛ اما گروه گرایی و جناح بازی در قوه قضائیه مطلقا ممنوع است. اگر بینش سیاسی ضعیف باشد تصمیمات غلط گرفته می شود، مثلا جاسوس اسرائیل تبرئه می شود به این دلیل که آن قاضی، اسرائیل را جزء دول مخاصم نمی داند در حالی که این ضعف بینش است چراکه اسرائیل دشمن ترین دشمن های ماست.

صادقی با تذکر این نکته که مخاصمه، تنها گرفتن خاک نیست، افزود: در حال حاضر کار اسرائیل مبارزه با منافع ما در تمام دنیاست و حتی در بحثهسته ای هم این غده سرطانی به تصمیمات معتدل سایر کشور ها حمله می کند. اسرائیل سال هاست به کیان و توان و قدرت و منافع ما حمله می کند و اگر به خاک ما حمله نکرده از سر ناتوانی و ناچیزی اش بوده، چراکه امکان و توان حرکت نظامی ندارد که اگر داشت بدون لحظه ای درنگ این کار انجام می داد.

وی با بیان این که امروزه شاگردان امام و جمهوری اسلامی اسرائیل را شکست داده اند گفت: اسرائیل همچون یک مار زخم خورده است که به واسطه جمهوری اسلامی احساس خطر می کند و مخاصم ندانستن این کشور بی بصیرتی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که راه اصلی باید راه امام و رهبری باشد و خط ولایت نبایستی فراموش شود، گفت: اگر ما خط اصلی را بشناسیم و بر خطوط بی راهه هم اشراف داشته باشیم نگاه ما باز می شود و تشخیص ما را درست می کند.

وی داشتن بصیرت سیاسی برای قضات را بسیار الزامی و مهم دانست و گفت: در آن صورت اگر آن جرمی که ممکن است چندان مهم به نظر نرسد را در پازل خودش قرار دهیم و بفهمیم که پیاده نظام کدام جریان وابسته به خارج است، آن وقت برخورد ما فرق می کند.

صادقی حمایت از آمران معروف را از برنامه های جدی این معاونت عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید ریاست محترم قوه قضائیه شناسایی خلاء های امر به معروف و نهی از منکر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار