|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۶۷

معاون رئیس جمهور در قزوین:

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: ۲۰میلیارد دلار منابع مالی در صندوق توسعه ملی وجود دارد که حتی ریالی از آن به بخش دولتی داده نمی شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازقزوین، محمد باقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین با اشاره به منابع فاینانس در کشور اظهار کرد: حدود ۳۵ میلیارد دلار از منابع ارزی داریم که استان قزوین هم سهمی از این ظرفیت دارد و تا پایان آبان ماه نی مهلت دارد تا از این اعتبار استفاده کند، در غیر این صورت برای تخصیص آن راسا اقدام می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه منابع مالی کشور محدود است، استفاده از اعتبارات ملی و منابع مالی باید به ترتیب اولویت و با در نظر گرفتن نقاط ضعف استان ها هزینه شود و در این زمینه از تخصیص قطره چکانی پرهیز شود، زیرا تقسیم منابع به همه نیازها سبب می شود تا هیچ یک از بخش ها رشد لازم را نداشته باشد.

نوبخت به منابع ملی از محل صندوق توسعه ملی نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ میلیارد دلار منابع مالی در صندوق توسعه ملی وجود دارد که حتی ریالی از آن به بخش دولتی داده نمی شود و تمام آن به بخش سرمایه گذاری خصوصی تعلق می گیرد که منابع مالی بسیار بزرگی است و باید بخش خصوصی بیشترین استفاده را از آن بکند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به نزدیک بودن تدوین برنامه ششم توسعه و به انتها نزدیک شدن برنامه پنجم، بیان کرد: هدف برنامه های توسعه، رسیدن به توسعه یافتگی و رتبه نخست تولید علم و فناوری است که در سند چشم انداز ۲۰ ساله تدوین شده است.

نوبخت تصریح کرد: لازم است تا با عزم ملی و مدیریت جهادی، همگی در این مسیر حرکت کرده و با بکار بندی بند بند اقتصاد وقاومتی و تهیه برنامه و طرح به این مهم دست پیدا کنیم.

وی برنامه های توسعه را به قطاری تشبیه کرد که مقصد آن ۵ سال آینده است و ضرورت دارد تا برای سوار شدن به آن و رسیدن به مقصد و هدف با برنامه و طرح حرکت کرد که در این زمینه با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت بندی در کارها از مهم ترین اهداف است.

معاون رئیس جمهور به اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: با نگاهی به بند های تبیین شده در اقتصاد مقاومتی، این نکته به طور کامل مشهود است که اقتصاد مقاومتی نه تنها اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه سبب توسعه کشور در زمینه اقتصاد می شود و به وجود آورنده یک اقتصاد پویا و پایدار است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار