|
|
کدخبر: ۱۶۱۲۸۸

معاون شورای عالی آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و ارزشیابی شورای عالی آموزش وپرورش گفت:: درفصل هشتم سند تحول آمده که آموزش وپرورش موظف است ۶ زیرنظام اصلی رابرای اجرای سند به تصویب شورای عالی برساند، ولی متاسفانه برنامه زیرنظام های سندهنوز تصویب نشده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم؛ مجیدرعنایی معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار داشت: ادعا و موضع سندتحول بنیادین این است که می تواند نقش آموزش وپرورش رادربرنامه های توسعه وپیشرفت کشور برجسته و خاص کند، این سند دقیقا مانندنسخه پزشک است که درصورت اجرای درست وبموقع، مریض را ازبیماری نجات خواهد داد.

رعنایی با اشاره به این که سندتحول بنیادین به عنوان سنداستراتژیک آموزش وپرورش برای افق ۱۴۰۴ تدوین شده است، تصریح کرد: این سند که به تصویب بالاترین نهادها ومراجع علمی و سیاستگذار فرهنگی کشوررسیده است، درحقیقت نسبت خود را درچشم انداز ۲۰ ساله به نمایش گذاشته است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش متذکر شد: درفصل هشتم سند تحول آمده که آموزش وپرورش موظف است ۶ زیرنظام اصلی رابرای اجرای سند به تصویب شورای عالی برساند، ولی متاسفانه برنامه زیرنظام های سندهنوز تصویب نشده است و نخستین برنامه آمادگی برای اجرا و تحقق سندتحول، تدوین زیرنظام هاست.

وی از وزیر آموزش وپرورش تقاضا کرد که تدوین زیرنظام های سندتحول دراولویت قرار گیرد و برای پاسخ به مطالبات جامعه و نیروهای دلسوز آموزش و پرورش، این کاربایک مدیریت جهادی صورت گیرد.

رعنایی افزود: با عنایت به اینکه گزارش پیشرفت عملکرد آموزش و پرورش سالانه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود، ضرورت دارد برنامه زیر نظام ها در اولویت قرار گیرد زیرا شاخص های عملکردی بر اساس برنامه زیر نظام ها تدوین خواهد شد در غیر این صورت بیم آن می رود که کارهای جاری به نام تحول گزارش شود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش درپایان اظهارامیدواری کردکه چراغ تحول همواره پرفروغ باشد. سندتحول بنیادین آموزش وپرورش درصورت تحقق درست وبموقع، می تواند به اجرای مهندسی فرهنگی کشورکمک کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار