|
|
کدخبر: ۱۶۱۴۵۱

کارشناس مسائل زنان:

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسائل زنان از ۶۳ درصد بیکاری زنان تحصیل کرده خبر داد.

به گزارش خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، زهرا اخوان، کارشناس مسائل اجتماعی و زنان در همایش ملی زنان نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ که امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی با دیدگاه ویژه به جایگاه زنان به این جایگاه ارزش نهاده و مسیر حرکت زنان را با حفظ ارزش های اسلامی روشن کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مطرح کردند که مسئله زن، مسئله مهمی است و بهترین کسی که می تواند مسئله زنان را حل کند، خود زنان روشنفکر و تحصیل کرده هستند. در واقع مقام معظم رهبری استراتژی را مشخص کردند.

این کارشناس مسائل زنان افزود: نرخ مشارکت زنان از زمان انقلاب ۱۲ درصد بوده که اکنون در حوزه های اقتصادی و اجتماعی ۱۲.۷ درصد تا ۱۵ درصد است؛ در حوزه زنان باید تکرار مکررات صورت گیرد تا برنامه ریزی ویژه زنان را شاهد باشیم.

اخوان اظهار داشت: زنان بیشترین نرخ مشارکت در حوزه های آکادمیک را از آن خود کردند ولی چرا ۱۲ تا ۱۵ درصد مدتی افزایش و بعد دوباره نزول یافت. در حقیقت باید این موضوع را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: زنان مستعد کار هستند بنابراین زنان باید تخصص را آموخته و برای حضور در عرصه های مختلف اقدام کنند ولی هنوز قابلیت ها به ظهور نرسیده است.

این کارشناس مسائل زنان افزود: اگر منابع طبیعی را بی رویه استفاده می کنیم خود یک بحثاست و اینکه از ثروت ملی به دور باشیم بحثدیگر. در حقیقت تنها ۳۴ درصد از منابع انسانی را استفاده کرده ایم و از بقیه آن غافل مانده ایم که ما انتظار داریم دولت تدبیر و امید زنان در سطوح عالی شناسایی و از آنان استفاده کند.

وی با بیان اینکه زنان در سطوح عالی شناسایی نشده اند و در مناصب از آنها استفاده نمی کنند گفت: اجازه دهیم قابلیت زنان به ظهور برسد.

بحران بیکاری در خصوص زنان

اخوان بیان کرد: بحران بیکاری در کشور به ویژه در خصوص زنان بیداد می کند که امروز ۶۳ درصد زنان تحصیل کرده بیکار هستند چرا زنان باید بیکار باشند؟

وی افزود: متاسفانه دختران جامعه در پی کسب و کار به دام می افتند که در این زمبنه بنده هشدار می دهم در حقیقت اگر به مشکلات فرهنگی و اقتصادی رسیدگی نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد بحران خواهیم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار