|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۰۸

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۸ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، قیمت طلا در بازار متلاطم و کم معامله امروز، متاثر از خروج قابل توجه سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان و همچنین تقویت ارزش دلار، به پایین ترین رقم در دو و نیم هفته اخیر رسید.
همچنین پس از آنکه قیمت طلا نتوانست در سطح ۱۳۰۰ دلار که اوایل جلسه امروز به آن رسیده بود، باقی بماند، افزایش ناگهانی فروش های فنی موجب لطمه دیدن قیمت فلز زرد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا ابتدا به پایین ترین سطح در دو و نیم هفته گذشته یعنی ۱۲۸۱ دلار و ۴۰ سنت رسید، اما پس از آن اندکی قیمت تعدیل شد و با ۸ دلار کاهش نسبت به جلسه گذشته به ۱۲۸۶ دلار رسید.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره به رویترز گفت: «یک جنبه این است که حجم معاملات در بازار امروز خیلی کم است و سطح نقدینگی محدود خواهد بود.»
بازارهای استرالیا، هنگ کنگ و لندن امروز به دلیل عید پاک تعطیل است.
وی افزود: «اما مردم از خروج نزدیک به ۱۰ تنی سرمایه از صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر هفته گذشته شاهد آن بودیم، ترسیده اند.»
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا و یکی از بهترین شاخص ها برای سنجش روند ورود و خروج سرمایه به بازار فلز زرد، هفته گذشته شاهد خروج ۹.۳ تنی سرمایه بود.
سال گذشته، خروج بخش قابل توجهی سرمایه از این صندوق عامل بخشی از کاهش ۲۸ درصدی قیمت طلا بود. به دنبال شروع تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، سرمایه گذاران پول های خود را به بازار سهام که عملکرد بهتری داشت منتقل کردند.
به دلیل خروج سرمایه اخیر از بازار طلا، سرمایه گذاران عمدتا به افزایش تنش های ژئوپلتیک در اوکراین که می توانست موجب تقویت قیمت ها شود، بی توجه شده اند.
انتهای پیام / / ۱۱۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار