|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۶۷

مدیرمسئول روزنامه آرمان در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرمسئول روزنامه آرمان با اشاره به دلایل پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشور، گفت: رسانه ها باید محل تبلور افکار عمومی جامعه باشند.

حسین عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشور، اظهار داشت: بخش اعظم دلایل آن مشکلات سیاسی، مشکلات اقتصادی، کمبود نیروی متخصص و نبود احزاب قوی در کشور است که باعثمی شود نشریات و روزنامه ها کار احزاب را انجام دهند و این یعنی ترویج یک تفکر محدود که دایره وسعت مخاطب را تنگ تر می کند.

وی ادامه داد: همچنین مسائلی در حوزه تربیت و آموزش نیروی متخصص و عدم رعایت استانداردهای بین المللی در جذب مخاطب و ترویج فکر گردانندگان یک روزنامه یا رسانه می تواند به عنوان دلایل نداشتن مخاطب میلیونی دانست، از سوی دیگر روزنامه ها به جای اینکه خود را به جای مردم گذاشته و دغدغه های آنها را بیان کنند به مسائل جناحی پرداخته که این موضوع نیز در کاهش مخاطب عام تأثیرگذار است زیرا مردم مسائل خود را روزنامه ها پیدا نمی کنند.

مدیرمسئول روزنامه آرمان همچنین گفت: بخشی دیگر از دلایل این مسئله مربوط به متولی رسانه ها، و بخشی دیگرمربوط به حاکمیت است که باید سازوکار انتشار روزنامه با مخاطب زیاد را فراهم کند.

وی با اشاره به این مطلب که در اعطای مجوزها چه مطبوعات و چه رسانه همه موارد به جز اهلیت رسانه ای از سوی درخواست کننده مجوز مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: این در حالی است که برای سایر صنوف ابتدا این مورد بررسی می شود و اگر در بررسی های کلی سلسله مراتب حرفه ای رعایت نشده باشد به آن فرد مجوز کار داده نمی شود اما در حوزه مطبوعات این طور نیست و این یک انتقاد است که چرا مطابق قانون مطبوعات رعایت نمی شود.

عبداللهی بیان کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات باید برای پرونده ای که درخواست مجوز دارد تعیین تکلیف کند اما گاهی امتیاز مطبوعه زمانی صادر می شود که صاحب امتیاز آن در قید حیات نیست، گاهی اوقات نیز مجوز روزنامه به افراد سیاسی داده می شود و آسیب آن این است که آنها مخاطب را به خوبی نمی شناسند و حتی در مواردی با یک کاریکاتور ارزش های نظام را زیر سؤال برده و امنیت ملی را خدشه دار می کنند.

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز روزنامه ها با مشکلات بسیاری مواجهند و هیچ فردی حاضر نیست در جایی که امنیت اقتصادی لازم وجود ندارد سرمایه گذاری کند چرا که رسانه مانند یک بنگاه اقتصادی می تواند سودآور یا زیانبار باشد.

مدیرمسئول روزنامه آرمان در پایان گفت: وجود خبرنگاران و روزنامه نگارانی که فقط برای اهداف سیاسی وارد رسانه می شوند خود مانعی برای رشد حرفه ای رسانه هاست در صورتی که رسانه ها باید محل تبلور افکار جامعه باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار