|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۵۰

اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه /

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: زیاد آشامیدن آب موجب مسومیت و ورم در اندام ها می شود.

سید جواد علوی در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره مسائلی که هنگام آشامیدن مضموم شناخته شده اظهار داشت: زیاد آشامیدن آب موجب مسمومیت و ورم در اندام ها می شود. همچنین آشامیدن آب با دست چپ و بعد از غذاهای گوشتی به بدن ضرر وارد می کند.

به گفته وی آشامیدن آب از لبه شکسته کوزه یا لیوان و جایی که محل دسته لیوان است مضموم شناخته شده است همچنین آشامیدن آب در بین غذا یا بلافاصله بعد از آن موجب سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می شود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: مصرف آب سرد در حالت ناشتا به بدن ضرر وارد کرده زیرا معده آب را بدون توقف به اعضای بدن می رساند و اگر سردی آب به قلب برسد به علت کاهش حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود. همچنین اگر سردی آب به کبد برسد موجب بیماری استسقاء خواهد شد.

علوی اضافه کرد: اگر سردی آب به مغز برسد موجب سستی اعصاب خواهد شد و اگر سردی آن به آلات تنفسی و صوتی برسد موجب اختلال در عملکرد اعضای مذکور می شود. در رساله ذهبیه امام رضا(ع) خوردن آب سرد در حالت ناشتا در ماه های بسیار گرم سال توصیه شده است.

علوی عنوان کرد: مصرف آب پس از حرکات سنگین و زیاد که بدن گرم است موجب جذب فوری آب از معده شده و موجب سردی و خاموش شدن حرارت غریزی می شود. همچنین بعد از حمام کردن بویژه اگر معده خالی باشد مصرف آب مضر است.

وی ادامه داد: مصرف آب پس از غذاهای شور، ترش، گرم و چرب و پس از میوه های آبدار مانند خربزه، هندوانه و انگور مضموم شناخته شده است باید دانست نوشیدن آب باید با اشتهای واقعی باشد.

وی افزود: به سرعت نوشیدن آب، دمیدن بر آب، مصرف آب وقت خواب و یا بلافاصله بعد از برخواستن از خواب به بدن ضرر وارد کرده و باید دانست که آب خوردن شرایطی دارد که هر کس آن را رعایت کند ضررهای آن به آن نمی رسد.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: آب را باید به ۳ نفس آشامید و زمانی که عطش واقعی حاصل شد آب نوشیده شود و زمان واقعی آن هنگامی است که بدن در حال هضم غذا بوده و نیاز به رقیق کردن و رسانیدن آن به سایر اعضا است و باید بدانیم که بهترین ظروف برای مصرف آب ظروف چینی، ظروف سفالی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار