|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۷۷

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام رشد ۴.۶ درصدی طلاق در کشور گفت: اولین علت وقوع طلاق، دخالت خانواده ها بوده است.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به توسعه خدمات ارائه شده به مردم از جمله خدمات الکترونیک اظهار داشت: در سال گذشته توسط این سازمان ۴۵ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۰۴ خدمت مختلف به مردم ارائه شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲، در حوزه صدور اسناد رسمی، ۲۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۲۴۹ سند صادر شد، گفت: ۳۱ درصد از اسناد صادر شده مربوط به وکالت نامه و ۱۱.۸ درصد مربوط به بیع بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: در این سال مجموعا ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ واقعه ازدواج ثبت شد که بیشترین کاهش ثبت ازدواج مربوط به استان یزد با ۱۶.۷ درصد و همچنین بیشترین افزایش مربوط به خراسان جنوبی با ۲.۸ درصد بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت، ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ واقعه طلاق به ثبت رسید که با رشد ۴.۶ درصدی روبه رو شد؛ در این زمینه بوشهر با ۱۵.۶ درصد بیشترین رشد طلاق و استان فارس با ۱۵.۳ درصد بیشترین کاهش را داشته است. در استان تهران نیز طلاق، رشدی ۱.۸ درصدی را تجربه کرد و اولین عامل وقوع طلاق، دخالت خانواده و بعد از آن عدم تعهد به شروط ضمن عقد رتبه های اول و دوم را داشتند که اعتیاد به موادمخدر، فقر مالی، خودداری از پرداخت نفقه، ضرب و شتم و محکومیت قطعی یکی از طرفین بیشترین دلایل وقوع طلاق بود.

وی همچنین از کاهش ۳.۱ درصدی ازدواج در استان تهران خبر داد.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار