|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۷۸

معاون امور توانبخشی بهزیستی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور توانبخشی بهزیستی سازمان بهزیستی از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار، برای سه ماهه اول سال جاری، جهت خرید تجهیزات توانبخشی استان ها خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: برای سه ماهه اول سال جاری و جهت خرید تجهیزات توانبخشی اعتباری معادل ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شد که اختصاص این رقم نسبت به سال های گذشته در این بخش بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: برای پشت نوبتی های کاشت حلزون در استان ها نیز اعتبار یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و این رقم در حال حاضر برای سه ماهه اول امسال است و این در صورتی است که این رقم برای کل سال گذشته سه و نیم میلیارد تومان بوده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: سال گذشته برای حق پرستاری حدود ۱۰ هزار فرد دچار ضایعه نخاعی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و با افزایش اعتباری که امسال برای این حوزه در نظر گرفتیم، پیش بینی می شود که حدود پنج هزار نفر به افراد تحت پوشش این خدمات افزوده شود که در نتیجه پشت نوبتی حق پرستاری نخواهیم داشت.

سخنگویی افزود: در راستای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، با اختصاص اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی، امسال ۲۵ درصد مابقی روستاها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و بعد از تکمیل روستاها، شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر در نوبت اجرای این طرح قرار می گیرند.

وی در پایان گفت: کل بودجه معاونت امور توانبخشی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار