|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۸۰

کتاب " حجاب با حجاب " اثر محمدرضا زائری منتشر شد.

گروه فرهنگی مشرق- این کتاب که در ادامه کتاب قبلی او با موضوع بررسی سیاستگذاری های فرهنگی اجتماعی پوشش و حجاب تالیف شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

کتاب حجاب بی حجاب که با استقبال گسترده ای مواجه شد به چاپ چهارم رسید اما این کتاب بیش از یک سال در مرحله دریافت مجوز معطل مانده بود و نهایتا نیز با اصلاحات و حذف برخی موارد اجازه چاپ گرفت.

نویسنده در مقدمه این کتاب می گوید: در کتاب " حجاب بی حجاب " کوشیدیم از ضرورت پرداختن بی پرده به موضوع حجاب سخن بگوییم و " بی حجاب " به حجاب بپردازیم و در کتاب حاضر از این واقعیت تلخ سخن گفته ایم که " با حجاب " رفتار و عملکرد نادرست برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، روی زیبا و دلپذیر مفهوم متعالی و آرمانی و ارزشمند حجاب پوشانده شده است. اگر برخی رفتارها و کردارهای نادرست و ناشیانه و گاه تخریبی و فاجعه بار نبود، شاید ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی این حکم الهی و فریضه شرعی به راحتی تبیین می شد و پذیرش آن برای مخاطبان بسیار گواراتر و آسان تر بود. اما باید به صراحت اعتراف کنیم آنچه امروز باعثشده تا وضعیت حجاب در جامعه ما چنان باشد که می دانیم و می بینیم قبل از هر چیز همین حجاب و پرده رفتارها و گفتارهای ناپسند برخی از خودمان است "

وی در پایان می نویسد: " زمانی که روسری اقتصاد کمی کنار رفت و مانتوی سیاست کمی تنگ و کوتاه شد و نظام اداری چکمه پوشید و سیستم قضایی گردن و بازویش را برهنه کرد، به طور طبیعی این واقعیت های تلخ در تصویر زنان کوچه و خیابان خودشان را نشان می دهند. قضیه همین قدر ساده است. باور کنید. "

چاپ اول حجاب با حجاب در تیراژ هزار نسخه به قیمت شش هزار تومان توسط نشر آرما به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار