|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۵۶

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به این که ساخت ترمینال ۲ و تکمیل فاز ۲فرودگاه امام خمینی ۲ میلیارد دلار هزینه دارد، گفت: اگر ما مجبور به استفاده از فاینانس خارجی شویم، برای سرمایه گذاران شرط و شروطی در نطر گرفته می شود.

سید غلامرضا شیرازیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: یکی از تصمیمات خوبی که دولت در توسعه فرودگاه امام اتخاذ کرد تبدیل این فرودگاه به یک شخصیت حقوقی جدید در قالب شهر فرودگاهی امام خمینی بود. این قانون حدود ۳۰ ماه قبل در مجلس تصویب و پس از آن نیز آذرماه سال گذشته اساسنامه این شرکت به تصویب دولت رسید.

وی با بیان این که فرودگاه امام خمینی نیاز بالایی به سرمایه گذاری برای توسعه دارد، افزود: «طرح توسعه این فرودگاه حتما نیازمند یک سرمایه گذاری جدی بزرگ داخلی یا خارجی است. وقتی می گویم بزرگ یعنی ترمینال ۲ فرودگاه و تکمیل فاز ۲ آن چیزی حدود ۲ میلیارد دلار هزینه دارد. این سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری نسبتا سنگینی است که در قالب پروژه های بین المللی فاینانس در کشور مطرح شده است.»

وی ادامه داد: اگر مجبور به استفاده از سیستم های بین المللی فاینانس شویم، مسلما برای کسانی که بخواهند سرمایه گذاری کنند، شرط و شروطی در قالب ساخت برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی در عین حال تصریح کرد: اگر امکانات مالی از داخل کشور تامین شود، خوشبختانه توان فنی مهندسی کشور برای ساخت نداریم اما برای تجهیز مشکلاتی خواهیم داشت و حتما باید تجهیزات را از سیستم های بین المللی تامین کنیم.

شیرازیان با اشاره به پیشنهاد مشارکتی شرکت های داخلی برای توسعه فرودگاه امام، گفت: هنوز کسی به عنوان یک شرکت سرمایه گذار ایرانی که همه سرمایه مورد نیاز را تامین کرده یا از محل ارزش افزوده های ناشی از ساخت فرودگاه منابع مورد نیاز حاصل شود، پا پیش نگذاشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار