|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۶۸

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در پی خروج بیشتر سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری و رشد شاخص ها در بازار بورس، کاهش قیمت طلا برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین قیمت در دو و نیم هفته اخیر قرار گرفت.
تنش های ژئوپلتیک در اوکراین نتوانسته است جذابیت بازار طلا را افزایش دهد و حس منفی در بازار تداوم یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز سه شنبه ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۶ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات میانه روز تا ۱۲۸۱ دلار و ۴۰ سنت که پایین ترین رقم از ۳ آوریل تاکنون بود کاهش یافته بود.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «خروج اخیر سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری و مطرح شدن سوالاتی در مورد تقاضای طلای چین... نیز بر قیمت ها تاثیر منفی گذاشته است.»
پس از آنکه شاخص ها در وال استریت برای پنجمین روز متوالی به رشد خود ادامه دادند، شاخص های آسیایی نیز روز سه شنبه شاهد رشد بودند.
میر افزود، اگر تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال شوند، طلا ممکن است همچنان از تنش های اوکراین منتفع شود.
روز دوشنبه و پس از آنکه علائمی حاکی از تسلیم ساختمان های دولتی اوکراین از سوی جدایی طلبان طرفدار روسیه به نیروهای دولتی مشاهده نشد، تردیدهای جدی در مورد توافق بین المللی برای متوقف کردن تنش ها مطرح شد.
مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند، مسکو را مسئول وضعیت پیش آمده می دانند و اگر جدایی طلبان ساختمان های دولتی را در شرق اوکراین تخلیه نکنند، تحریم های جدیدی را علیه روسیه به اجرا خواهند گذاشت.
در بخش سرمایه گذاری، خبرها حکایت از کاهش بیشتر حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز دوشنبه دارد. بر این اساس، میزان دارایی های این صندوق با ۳ تن کاهش به ۷۹۲.۱۴ تن رسیده است.
انتهای پیام / / ۱۲۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار