|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۹۲

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت در بازدید از سایپا با تاکید بر اینکه راه حل سودده کردن شرکت های خودروساز فقط افزایش قیمت نیست و هرگونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی و تایید دولت باشد، گفت: با نامه نگاری صرف نمی توان به بازارهای صادراتی رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از خطوط مختلف گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب افزود: می بایست بر روی تولید صادرات محور تمرکز کرد و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود در اقصی نقاط دنیا بیابیم.

وی با بیان اینکه مخالف سوددهی شرکت های خودروسازی نمی باشم، افزود: سوددهی در هیچ کجای دنیا با افزایش قیمت میسر نمی شود. بلکه با اتخاذ راه حل های مختلف این امر صورت می گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت های خودروسازی می بایست بدهی های خود را چه در حال و گذشته تسویه نمایند افزود: با بکارگیری خلاقیت ها می توان از کمک های دولت، خزانه بانک مرکزی بی نیاز شد.

نعمت زاده با تأکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تیراژ تولید و کیفیت آن و تعیین نمودن قیمت های رقابتی به طور حتم سود مناسبی عاید شرکت های خودروسازی می شود.

وی همچنین گفت: خرید سهام شرکت های خودروسازی خارجی، استفاده از تجارب شرکت های خودروسازی دنیا، بهره گیری از نیروی انسانی ماهر و هوشمند، استفاده از حداکثری از توان فنی و مهندسی روز دنیا می تواند برای خودروسازان حاشیه سود ایجاد کند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بهره گیری از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن می توان تعهدات خود را انجام داده طرح های نیمه تمام را به پایان رسانید.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره شرکت های خودروسازی می بایست توان و انرژی خود را بالا ببرند افزود: با نامه نگاری صرف نمی توان به بازارهای صادراتی رسید.

وی با بیان اینکه برای صادرکنندگان کالاهای مختلف تولیدی از جمله خودرو می بایست موانع صادراتی را برداشت افزود: اگر در این خصوص مقررات صادراتی نیاز به اصلاح داشته می بایست آن را به جد و به موقع لغو خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه دشمنان ما در صدد عقب نگه داشتن کشور ما هستند گفت: اگر به فکر پیشرفت صنعت کشورمان باشیم می بایست حتی با رقبایمان نیز در بحثتبادل دانش فنی، قیمت گذاری، انجام سرمایه گذاری های خارجی در تولیدات مشترک شرایط برد برد در نظر بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی و تایید دولت باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مباحثمختلفی که در کشور درخصوص میزان آلایندگی، مقرون به صرفه نبودن اقتصادی تولید خودرو، رقابت با خودروهای خارجی و سایر مباحثمطرح است، گفت: ما به طور جدی از این صنعت استراتژیک حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار