|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۵۸

بان کی مون:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل سازمان ملل متحد از مرگ روزانه نیم میلیون انسان به دلیل بیماری مالاریا در دنیا خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مالاریا ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ برابر با ۵ اردیبهشت ماه جاری ضمن اعلام این واقعیت که مالاریا هنوزروزانه بیش از نیم میلیون انسان را در جهان می کشد خواستار تعهد جهانی برای ریشه کنی این بیماری مزمن شد.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در متن کامل پیام بان کی مون آمده است: روز جهانی مالاریا فرصتی است تا این واقعیت را جشن بگیریم که جهان در مسیر تحقق آرمان جهانی توسعه هزاره قرار دارد که هدف آن معکوس نمودن روند گسترش مالاریا است.

بان کی مون عنوان کرده است: اینجانب تعهد بسیاری از شرکا را تحسین می نمایم که تلاش های هماهنگ آنان به خوبی جان بیش از ۳ میلیون انسان را از سال ۲۰۰۰ نجات داده است. میزان جهانی مرگ ومیر مالاریا تا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است و بسیاری از کشور ها با موفقیت توانسته اند به حذف این بیماری نزدیک شوند.

پیشگیری و درمان مالاریا تضمین می کند کودکان بیشتری برای مدرسه رفتن، یادگیری حرفه و رشد به منظور عضو مولد جامعه بودن، به اندازه کافی سالم باشند. این امر موجب کاهش رنج بشر، باعثافزایش درآمد خانوار می شود و کمک به توسعه اقتصادی می کند.

تاکنون در حالیکه پیشرفت را تحسین می کنیم، باید با این حقیقت مبارزه کنیم که مالاریا هنوز روزانه بیش از نیم میلیون انسان را می کشد. بیشتر این افراد را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند که در منطقه جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند. موارد زیادی هنوز بدون آزمایش، بدون ثبت و درمان رواج دارند

در پیام بان کی مون آمده است: امروز اینجانب فراخوان خود برای ادامه سرمایه گذاری و تعهد سیاسی پایداربرای بهبود پیشگیری و کنترل مالاریا را تکرار می کنم.

ما برای ادامه پیشرفت و افزایش پوشش پیشگیری موثر مالاریا نیاز به بودجه بیشتر داریم. ما نیازمند منابع بیشتر برای توسعه و ادامه اجرای برنامه های موثر رهگیری و همچنین مبارزه با افزایش مقاومت پشه در برابر حشره کش ها و مقاومت انگل ها در مقابل داروهای ضد مالاریا هستیم.

در این روز جهانی مالاریا اجازه دهید تعهد جمعی خود را برای مبارزه علیه مالاریا و در نهایت نابودی این بیماری مزمن تجدید کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار