|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۲۳

فرشیدی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری همایش معلمان تهرانی برای بررسی وظیفه معلمان در ایفای مسئولیت های فرهنگی گفت: جامعه معلمان مطالبات مقام معظم رهبری را از دولتمردان و نهادهای مسئول مطالبه می کند.

محمود فرشیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به برگزاری همایش فرهنگیان تهرانی در تاریخ ۸ اردیبهشت برای نقش آفرینی در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری و از مسئولان درخواست کردند تحت فشار افکار غربی ها واقع نشوند و با تمام توان در این عرصه فعالیت کنند.

وی افزود: معلمان و جامعه فرهنگیان به عنوان تاثیرگذارترین اقشار مرجع در جامعه مطرح هستند و مخاطبان آنها ۱۲ میلیون دانش آموز و خانواده های آنها هستند که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، فرهنگیان شهر تهران تصمیم گرفتند تجمعی را برپا کرده و اهداف و وظیفه معلمان در این شرایط حساس را برای ایفای مسئولیت های فرهنگی بررسی کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی باید در دو عرصه ایجابی و دفاعی صورت بگیرد، گفت: در عرصه ایجابی که دشمن به ارزش ها حمله کرده است باید دانش آموزان را آگاه کنیم و با تلاش های انجام شده اعتقادات آنها به باورها و ارزش های دینی و فرهنگی را تقویت کنیم.

فرشیدی بیان کرد: در زمینه های دفاعی و سلبی، آثار مخرب برنامه های فاسد ماهواره و اینترنت باید برای دانش آموزان تبیین شود و مدیران و معلمان در این عرصه حضوری فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید از مدارس و معلمان برای برنامه ریزی در حوزه فعالیت های فرهنگی حمایت کنند، گفت: آموزش و پرورش می تواند با صدور راهکارها و دستورالعمل ها، اطلاعات لازم در زمینه آثار مخرب تهاجم فرهنگی را در اختیار معلمان و مربیان پرورشی قرار دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه معلمان به عنوان جمعی از جامعه فرهیخته اسلامی مطالبات مقام معظم رهبری را از دولتمردان و نهادهای مسئول همچون وزارت ارشاد و علوم مطالبه می کند تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

فرشیدی در پایان عنوان کرد: همایش معلمان تهرانی ۸ اردیبهشت در سالن تفاهم در تهران با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار