|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۰۴

راستگو در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در تلاش هستیم از طریق ستاد سازمان های مردم نهاد و با هماهنگی همه نهادهایی که در شهر تهران در موضوع سمن ها فعالیت می کنند ضمن ایجاد یک همگرایی از موازی کاری ها و فعالیت های کم اثر جلوگیری کنیم.

الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز درخبرگزاری تسنیمحضور یافت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم، با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی، اظهارداشت: زنان همان طور که در مهم ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده مسئولیت دارند در عرصه های مختلف نیز فعالیت می کنند و می بینیم تعداد بسیاری از آن ها علاوه بر نقش مادری و همسری خود در خانواده، نقش مهم اجتماعی هم بر عهده دارند.

وی با بیان این که امیدواریم زنان ایرانی مسلمان با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) بتوانند نقش خود را در اجتماع به خوبی ایفا کنند، ادامه داد: آینده شهر ما نیازمند نگاه دلسوزانه زنان است تا با حضور پررنگ ترشان در عرصه های مختلف بتوانند مادرانه، با لطافت و با تأسی از حضرت زهرا(س) هویت اسلامی و ایرانی خود را نشان دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که مدیریت محله، ستاد سازمان های مردم نهاد و شورایاری ها زیر مجموعه کمیته مشارکت های مردمی هستند، اظهار داشت: در ستاد سازمان های مردم نهاد هدایت، حمایت و همراهی سازمان های مردم نهاد دنبال می شود که به اعتقاد بنده این حمایت در درجه اول می تواند معنوی، آموزشی و توانمندسازی باشد.

وی با بیان این که در سازمان های مردم نهاد ۱۸ کارگروه وجود دارد که ممکن است برخی از آن ها در هم ادقام شوند یا به تعدادشان افزوده شود، ادامه داد: در حوزه شهری برای زنان کارآفرین، زنان سرپرست خانوار و جوانان طرح هایی داریم که آن ها را اعلام می کنیم همچنین در تلاش هستیم از طریق ستاد با هماهنگی و همراه سازی همه نهادهایی که در شهر تهران در موضوع سمن ها فعالیت می کنند ضمن ایجاد یک همگرایی از موازی کاری ها و فعالیت های کم اثر جلوگیری کنیم.

راستگو در ادامه گفت: وقتی صحبت از اشتغال زنان سرپرست خانوار به میان می آید باید مجموعه عوامل کنار هم قرار گیرند تا اتفاق خاصی رخ دهد، وزارت کار و امور اجتماعی، شهرداری، شورای شهر و مجلس به عنوان قانونگذار جامعه می توانند در این حوزه نقش داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار که به دلیل آسیب هایی مانند طلاق، ناتوانی همسران یا بد سرپرست بودن خانواده ها شرایط خاصی دارند نیاز است ابتدا آموزش های لازم را ببینند تا توانمند شوند، در این مدت نیز برای شرکت در این کلاس ها مبالغی را دریافت می کنند تا بتوانند زندگی خود را اداره کرده و در نهایت وام هایی با بازپرداخت طولانی مدت دریافت کنند.

مشروح این گفت و گو طی چند روز آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار