|
|
کدخبر: ۱۶۴۶۵۴

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ارایه طرح مسکن اجتماعی تاپایان امسال خبر داد و به جزئیات نخستین جلسه دبیرخانه " برنامه مسکن اجتماعی " پرداخت.

حامد مظاهریان در گفتگو با مهر در خصوص سازوکار مسکن اجتماعی، اظهار داشت: یکی از شعارهای دولت جدید رسیدگی به مسکن برای دهک های پایین است زیرا واقعیت این است که مسکن مهر با همه گستردگی و تبعاتش فقط بخشی از جامعه آماری و دهک های چهار و پنج را جواب داد و دهک یک و دو نصیبی از این ساخت و ساز گسترده نبردند.

وی با بیان اینکه در مسکن اجتماعی هدف این است که بصورت خاص دو دهک آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرد، بیان کرد: مسکن اجتماعی باید سازوکاری برای تامین مسکن باشد و البته ابعاد طرح پیچیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این طرح هدف بلندی قلمداد می شود اما منابع مالی برای آن محدود است، گفت: باید سازوکاری را اجرایی کرد تا مسکن اجتماعی به تمرکز فقر منجر نشود و در عین عزت بتوان در ان زمینه کار کرد. با آن برخورد کرد.

مظاهریان با اشاره به نخستین جلسه " دبیرخانه برنامه مسکن اجتماعی "، اظهار داشت: این جلسه با حضور اندیشمندان علوم اجتماعی، معماری، اقتصاددانان، شهرسازان و گروه های اجتماعی تشکیل شده تا به یک تعریف روشنی از این قضیه برسیم و درگیر کار شتاب زده نشویم.

وی تصریح کرد: ما الان در محدوده تعریف و شناسایی و گستردگی موضوع هستیم اما کار شروع شده و کارگروه ها در حال فعالیت هستند که در قالب طرج جامع مسکن، سازوکار مسکن اجتماعی اجرا شود زیرا بخش عمده ای از طرج جامع مسکن به مسکن اجتماعی برمی گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان ارایه این طرح، گفت: به هرحال تدوین چنین طرحی زمان میبرد اما این قول را می توان داد که تاپایان سال طرح آماده شود زیرا باید در مجلس و دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد و با پشتوانه ای خرد جمعی این طرح را اجرایی کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار