|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۱۶

وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مرگ ها ناشی از سکته های قلبی و مغزی است، گفت: در حال حاضر بیماری های غیرواگیر در کشور ما رو به افزایش است، بنابراین بانوان نقش عمده ای در تغییر سبک زندگی، تغذیه و ایجاد فضای سالم در خانواده دارند.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در پنجمین روز از هفته سلامت در همایش بزرگ پیاده روی ۵ هزار نفری خانوادگی که در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: مصرف زیاد نمک و شکر باعثافزایش فشار خون و در نتیجه باعثبیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری های غیرواگیر در کشور ما رو به افزایش است، گفت: مردم خود نیز باید در جهت سلامت خود کوشا باشند و با توجه به شعار هفته سلامت با عنوان " یک عمر سلامت با خودمراقبتی " از خود نیز مراقبت کنند.

وی ۵۰ درصد مرگ و میرها را ناشی از سکته های قلبی و مغزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر مصرف بیش از حد نمک و شکر، مصرف دخانیات در افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان ریه مؤثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هاشمی با بیان اینکه بانوان منشأ بسیاری از حرکت ها هستند، گفت: بانوان مهمترین نقش کمک کننده در ارتقاء سلامت جامعه را دارند، بانوان می توانند نقش عمده ای در تغییر سبک زندگی و تغذیه و ایجاد فضای سالم و با نشاط در خانواده داشته باشند.

براین اساس، همایش بزرگ پیاده روی ۵ هزار نفری با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشت، معاون پرستاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس شورای راهبردی سلامت شهر تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مسئولان سازمان های مرتبط با سلامت و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد. در این مراسم از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه دوچرخه اهدا شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار