|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۲۳

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت خودرو با اختصاص ارز مبادله ای به خودروسازان هست، گفت: البته به شرطی که این مصوبه فقط در حد حرف نباشد و سیستم بانکی نیز همکاری کند.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با مثبت ارزیابی کردن تصمیم اخیر جلسه کارگروه حمایت از تولید در اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو سازی و قطعه سازی کشور، اظهارداشت: با افزایش هزینه های تولید و البته قیمت سوخت هزینه تولید انواع محصولات به ویژه خودروسازی افزایش پیدا می کرد که این تصمیم تا حدودی نگرانی واحدهای تولیدی را برطرف می کند.

وی با بیان این که این تصمیم در جلوگیری از افزایش قیمت خودرو بی تأثیر نخواهد بود، افزود: البته باید بگویم این مصوبات نباید فقط در حد حرف باشد بلکه سیستم بانکی باید همکاری لازم را در ارائه ارز مورد نیاز به واحدهای تولیدی داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: این روزها بزرگترین مشکل واحدهای تولید معوقات بانکی و عدم شرایط لازم برای دریافت تسهیلات است که دولت باید در این رابطه تصمیم جدی اتخاذ کند.

نجفی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان بدهکار به سیستم بانکی امکان دریافت تسهیلات جدید را ندارند و در گشایش اعتبار ارزی نیز مشکلاتی دارند، گفت: از دولت درخواست می کنم تا بخشنامه سال ۹۰ دولت مبنی بر عدم ارائه تسهیلات به واحدی های تولیدی بدهکار را ملغی کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار