|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۹۱

پیشکسوتان رادیو در سالروز تاسیس این رسانه؛ کیک تولد ۷۴ سالگی آن را بریدند

به گزارش مشرق، همزمان با هفتاد و چهارسالگی رادیو آیین افتتاح اجرای زنده نمایش رادیویی پنجشنبه ۴ اردیبهشت در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

«مهدی دهقان نیری» مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با اشاره به همکاری رادیو نمایش با خانه هنرمندان ایران گفت: «مرکز هنر های نمایشی رادیو با حضور هنرمندان و انجام فعالیت های هنری به نوعی خانه هنرمندان است، از امروز نیز خانه هنرهای نمایشی رادیو همکاری خود را با خانه هنرمندان ایران به صورت جدی آغاز می کند، تا این دو ارگان بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و بتوانند از امکانات یکدیگر برای تولید برنامه های نمایشی بهتر برای مخاطبان خود استفاده کنند».

«مهدی دهقان نیری» در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت رادیو نمایش اشاره کرد و گفت: «رادیو نمایش حاصل ۶۰ سال فعالیت مستمر است. در طول این زمان بسیاری از هنرمندان در مرکز هنرهای نمایشی خواهان تاسیس رادیو نمایش بودند.

پس از افتتاح رادیو نمایش در سال ۹۰، امروز تنوع برنامه ها در رادیو نمایش به میزانی افزایش پیدا کرده است که برنامه های تکراری آن به صفر رسیده است. برنامه های نمایشی از متون نمایشی در حوزه تئاتر انتخاب و پخش مورد استفاده واقع می شوند».

در ادامه این مراسم «مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز با اشاره به رابطه تئاتر و رادیو گفت: «یک جامعه به همه هنرها نیاز دارد، همه هنرها در کنار یکدیگر فرهیختگی را برای جامعه به ارمغان می آورد، تئاتر نیز یکی از این هنرهاست. تئاتر به دلیل ارتباط زنده با مخاطبان خود و بیان مسائل و مشکلات انسان ها در زندگی، تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارد، به همین منظور تئاتر به عنوان یک هنر مردمی و اجتماعی همواره مورد توجه همگان بوده است. از سویی دیگر رادیو نیز به نوعی محرم مردم است و با صمیمیتی که در خود دارد، افراد را به سمت خود جذب می کند، و در مقایسه با سایر رسانه های دیگر، پیوند پررنگ تری با مردم دارد. حضور رادیو و تئاتر در کنار یکدیگر می تواند امکان تاثیر فرهنگی و اجتماعی بیشتری در سطح جامعه داشته باشد».

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: «ما در تماشاخانه ایرانشهر فیلم تئاتر تولید می کنیم و آن ها را با کیفیت خوب در اختیار علاقمندان هنرهای نمایشی به ویژه علاقمندانی که در شهرستان ها زندگی می کنند و امکان دیدن همه تئاتر ها را ندارند، قرار می دهیم، در همین راستا با همکاری رادیو نمایش می توانیم مجموعه های نمایشی رادیو را تولید و در اختیار علاقمندان و مخطبان قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت فرهنگی جامعه داشته باشیم».

در بخش پایانی نیز کیک جشن مراسم هفتاد و چهارسالگی رادیو با حضور پیشکسوتان رادیو هم چون «جهانشاه آل محمود»، «بهرام ابراهیمی»، «صدرالدین شجره»، «حمید منوچهری» و… بریده شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار