|
|
کدخبر: ۱۶۵۱۰۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حمایت از حقوق مالکیت فکری با اعتلای توسعه و رشد اقتصادی رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد و از طرف دیگر رشد و توسعه کشور نیز از ملزومات و پیش نیاز مهم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش بین المللی مالکیت معنوی و تأثیر آن در توسعه اقتصادی اظهار داشت: اطمینان دارم که این همایش نتایج سازنده و مفیدی رابرای تحقق اهداف برنامه پنج ساله توسه کشور و صند چشم انداز که در آنها حمایت از ابتکارات و خلاقیت ها و تولید فکر و اندیشه و نقش موثر آن در توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته، ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: شعار سال ۱۳۹۳ از طرف مقام معظم رهبری اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام گردید و قبل از آن سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ گردید. بی شک تحقق شعار سال و دستیابی به اقتصاد مطلوب در بستر اقتصاد مقاومتی قابل دسترسی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف معظم له بر اقتصاد متکی به دانش و فناوری و عدالت و همچنین استفاده از منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور و نیز پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و سازماندهی نظم ملی نوآوری و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و همچنین دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه تاکید شده است. بدیهی است موضوعات مورد بحثدر این همایش در ارتباط تنگاتنگ با این الزامات اقتصاد مقاومتی می باشد.

تویسرکانی با بیان اینکه حمایت از حقوق مالکیت فکری با اعتلای توسعه و رشد اقتصادی رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد و از طرف دیگر رشد و توسعه کشور نیز از ملزومات و پیش نیاز مهم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است گفت: رجاء واثق دارم، تعاطی فکر و اندیشه دربراه به کارگیری موثر و بهینه حقوق مالکیت فکری به منظور اعتلای رشد و توسعه اقتصادی به نحوی که متضمن تامین عدالت اجتماعی باشد، در تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی نیز موثر بوده و می تواند مورد استفاده دست اندرکاران و سیاست گذاران قرار گیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: از سال ۲۰۰۰ میلادی همه ساله در این روز اهمیت فکر و اندیشه و نقش نوآوری در ارتقاء کیفیت زندگی و پیشرفت و تعالی بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد و با یادآوری نقش موثر حقوق مالکیت فکری در توسعه اقتصادی، انگیزه بیشتر برای گسترش ابتکارات که با ذات بشر عجین و از نعمت های الهی است و زندگی بشر را به این درجه از پیشرفت رسانده فراهم می گردد. این روز همچنین فرصت مغتنمی را به دست می دهد تا از مخترعین و نوآوران و صاحبان هنر و اندیشه که با صرف وقت و هزینه، رفاه بشری را ارتقاء بخشیده و می بخشند احترام گذارده شده و از آنان تجلیل به عمل آید. تا بدین ترتیب، زمینه برای تشویق هر چه بیشتر این فعالیت ها در آینده نیز پدید آید.

تویسرکانی گفت: همانطور که می دانید رشد و توسعه اقتصادی و عوامل موثر در آن همواهر مورد بحثو فحص علمای اقتاصد بوده و نظریه ها مدل های فراوانی در این باره تدوین شده است. در این راستا آنچه مورد قبول همگان می باشد این است که فن آوری و دانش، نقش سازنده ای را در این فرایند ایفا می نماید و بین توسعهاقتصادی و فناوری و خلاقیت رابطه مستقیم وجود دارد. فناوری و دانش، موتور توسعه اقتصادی است و توسعه اقتصادی نیز به خلق دانش کمک می کند. این رابطه مستقیم بین فناوری و توسعه اقتصادی و تاثیر متقابل و تکاثری آندو بر یکدیگر بالاخر در سال های اخیر نمود بیشتری پیدا نموده است.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار