|
|
کدخبر: ۱۶۵۲۰۲

قالیباف:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران با اشاره به لزوم توجه به تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه های شهری گفت: دغدغه مدیر شهری باید دغدغه مردم باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف در جشنواره پاسداشت نخستین های اتاف(ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی) در مدیریت محلی ایران که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد اظهار داشت: ما در کشور برای پیشرفت و توسعه پایدار نیازمند توجه به ساختار اداری و اجرایی کشور و اصلاح آن برای همیشه هستیم.

وی ادامه داد: در کشور ما سیستم متمرکزی وجود دارد و تمرکزگرایی گویی در ذات مدیران در کشور ماست. لذا توجه به موضوع محله محوری و محل هگرایی اساس پیشرفت مقرون به صرفه و پایدار است.

قالیباف افزود: اینکه در شهرداری توجه به محله محوری و محله گرایی از سیاست های ما به این دلیل است که پیشرفت غیر از این ممکن نیست. این بحثیک مقوله جدی است و در مباحثتوسعه دنیا نیز مطرح است چرا که به طور کامل با کیفیت و سبک زندگی در ارتباط است.

وی تاکید کرد: نظام اداری و اجرایی ما نیازمند یک کالبدشکافی جدی و اساسی است و اگر انجام نشود تمام حرف ها از جمله پیوست اجتماعی ما را به جایی نمی رساند. امروز اگر هر رشته و تخصصی همه چیز را به سمت خود گره بزند گرهی از کار جامعه باز نخواهد شد چرا که قرن ۲۱ عرصه علوم میان رشته ای است. در جوامع دیگر نیز کار بخشی وجود ندارد و ما نیازمند یک اتفاق بزرگ میان رشته ای هستیم.

شهردار تهران همچنین گفت: هر سازمان و نهادی برای خود فلسفه وجود دارد که اگر از آن فاصله بگیرد در واقع حکم مرگ خود را امضا کرده است. شهرداری تهران نیز نباید از رسالت خود فاصله بگیرد و کار خود را به بهترین شکل ممکن با نوآؤری و خلاقیت انجام دهد.

قالیباف تاکید کرد: ارتقای سطح زندگی و عدالت اجتماعی دو هدف مهم ما در مجموعه شهری است که نباید از این اهداف غافل شد و آنچه روشن است این است که مدیر شهری باید بداند خود هیچ دغدغه ای نداشته باشد و دغدغه وی دغدغه مردم باشد. مهمترین رسالتی که پژوهشگران اتاف دارند این است که بتوانند دغدغه مردم را به علاوه ارزیابی علمی و تحقیقی تحویل مدیر شهری بدهند. اتاف باید این رسالت را داشته باشد که صدای هر نیاز، هر ضعیف و هر اولویت را در شهر به متن تصمیم گیری منتقل کرده و آن را مطالبه کند.

وی افزود: برای انجام چنین رسالتی پروژهشگران اتاف باید یک گام جلوتر از مسئولین حرکت کنند البته این گامها باید محتاطانه و مطمئن برداشته شود و در تصمیماتشان نباید هیچ ملاحظه سیاسی، جناحی و فنی را در نظر داشته باشند؛ تنها ملاحظه همان ملاحظه اجتماعی و آن نیز باید با محوریت مردم در نظر گرفته شود.

شهردار تهران تصریح کرد: باید به عقلانیت انتقادی و مشارکت معنی دار مردم ارج نهیم و بدانیم که همه پژوهش های امروز ما تصویر فردای شهری است که محل زندگی فرزندان ما در آینده خواهد بود.

قالیباف تاکید کرد: باید آگاهی بخشی در جامعه وجود داشته باشد که مردم به حقوق خود آشنا شده و آن را مطالبه کنند. در این صورت است که به وظایف و مسئولیت های خود نیز آشنا می شوند و مشارکت واقعی اتفاق می افتد که نتیجه آن مهمترین سرمایه اجتماعی یعنی شکل گرفتن اعتماد است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار