|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۵۰

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با تاکید بر اینکه بیش از دو دهه است که تکلیف تبصره ۱ماده ۷ قانون کار و قراردادهای سفید امضا روشن نشده است گفت: از دولتمردان و مجلس می خواهیم به دغدغه های اصلی کارگران توجه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بهزاد کهندانی در آستانه روز کارگر با ارسال بیانیه ای با اشاره به اینکه امنیت شغلی یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری است گفت: این خواسته به حقی است که سالیان سال کارگران فریاد می زنند ولی هنوز با گذشت بیش از دو دهه تکلیف تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار و قراردادهای سفید امضاء روشن نشده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

اول ماه می(۱۱ اردیبهشت) یادآور روز حق طلبی کارگران جهان است، روزی که خون تعدادی از کارگران در شیکاکو امریکا به زمین ریخت تا به مظهر و نماد عدالت خواهی و حق طلبی کارگران جهان شناخته شودو این نهضت در گوشه و کنار گیتی ادامه دارد و کارگران با تحمل رنجهای فراوان به دنبال حق خود هستند.

متاسفانه با عمل نکردن دولت یازدهم به امر قانون(اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار در تعیین حداقل دستمزد سالانه) ماکارگران بار دیگر به یکی از خواسته های بحق خویش دست نیافتیم و چشم انداز مبهمی را برای تامین معیشت خانواده در پیش روی خود تصور میکنیم، خصوصاً با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها بیش از پیش بر ابهام ها افزوده میشود.
مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در آستانه روز کارگر از دولتمردان و مجلس تقاضا دارد به چند دغدغه اصلی کارگران ایران توجه و جهت رفع آن اقدام عاجل نمایند.
۱ - امنیت شغلی: خواسته به حقی که سالیان سال کارگران فریاد میزنند ولی هنوز با گذشت بیش از دو دهه تکلیف تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار و قراردادهای سفید امضاء روشن نشده است.
۲ - دشواری معیشت: میدانیم اجرای هدفمند کردن یارانه ها قانون است، لذا از دولت خواستاریم طبقه کارگر(اصلی ترین تولید کنندگان ثروت ملی) را فراموش نکرده و سهم خود را با اعمال جنبه های حمایتی و روشهای کارآمد در گذر از این گردنه سخت به کارگران بپردازد.

۳ - درمان: یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری هزینه درمان است و تنها دلخوشی آنها هم بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی است که می خواهند آن را هم تصرف کامل نمایند. این تلخ کامی در حالیست که بر طبق نص صریح اصل ۴۳ قانون اساسی درمان هم مانند آموزش، مسکن، خوراک، تشکیل خانواده، تامین اجتماعی و تهیه کار برای هر ایرانی وظیفه الزامی و اجرایی دولت است.

۴ - صندوق تامین اجتماعی: آیا وقت آن نرسیده نمایندگان مجلس با تعیین ردیف بودجه مناسب دولت را موظف به پرداخت دهها هزار میلیارد تومان بدهی خود به صندوق تامین اجتماعی نمایند، تا صندوق مجبور از کسر هر روزه خدمات قانونی بیمه شدگان نشود.
ومن ا… التوفیق
مجمع نمایندگان کارگران استان تهران

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار