|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۴۵

به مناسبت هفته کارگر و با حضور وزرای کار و ارشاد اسلامی

خبرگزاری تسنیم: درمراسمی با حضور وزرای کار وفرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنرمندان حوزه سینما، تأتر و موسیقی و اهالی شعر و ادب، از پیش کسوتان و هنرمندان جامعه کارگری در هفته کارگر تجلیل می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار، این مراسم در چهارمین روز از هفته کارگر که با عنوان " کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی " نامگذاری شده است برگزار و طی آن شماری از پیشکسوتان جامعه کارگری در عرصه های مختلف و هم چنین کارگران هنرمند معرفی و تقدیر خواهند شد.

سید اسماعیل جعفر پور رییس فرهنگ سرای کار با اشاره به برگزاری هفته کارگر از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت اظهار داشت: چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام و منزلت کارگران با عنوان " کارگر، فرهنگ، کرامت و نشاط اجتماعی " فرصتی است تا در سالی که به نام " اقتصاد و فرهنگ " مزین شده است از قشر تلاشگر و فرهیخته کارگر تجلیل و جایگاه فرهنگ و اقتصاد در عرصه های کار و کارگری به درستی تبیین شود.
وی با تاکید بر نقش موثر کارگران در توسعه و رشد اقتصادی کشور تاکید کرد: بدون شک یکایک افراد جامعه به نوعی مرهون تلاش این قشر هستند، اما نقش کارگران تنها به حوزه اقتصادی محدود نمی شود و فرهنگ و اندیشه کارگری ریشه در ارزش ها و اعتقادات اصیل مکتب اسلام هم چون ساده زیستی و کوشش مداوم برای تولید و سازندگی دارد، و با چنین رویکردی شاهد شکل گیری هنرو ادبیات متعهد کارگری در کشور اسلامی مان بوده ایم.
جعفرپور افزود: بر این اساس به همت ستاد بزرگداشت هفته کارگر و با همکاری فرهنگ سرای کار جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی آیین تجلیل از کارگران پیشکسوت و هنرمند و هم چنین برگزیدگان حوزه شعر و ادب کارگری، برگزار می شود.
به گفته وی در مراسم تجلیل از پیش کسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی، محسن سرخو از فعالان تشکیلات کارگری و عضو شورای شهرتهران، محمد ربیعی رییس دانشگاه کار، موالی زاده معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شماری از هنرمندان و جمعی ازاهالی فرهنگ و ادب حضور خواهند داشت.
جعفرپور با اشاره به همکاری و همفکری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توانمندسازی اداره کل تعاون، رفاه و اموراجتماعی شهرداری تهران در برگزاری این جشنواره، افزود: با عنایت به نامگذاری امسال با عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " و با هدف تقویت خوداتکایی و خودکفایی کشورمان، در سال ۹۳ همکاری و تعامل نزدیکی با سایر دستگاه ها برای اجرای برنامه های موثر فرهنگی در عرصه های کار و کارگری خواهیم داشت.
گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی و آیین نکوداشت پیشکسوتان و هنرمندان جامعه کارگری، دوشنبه هشتم اردیبهشت در چهارمین روز از هفته کارگر، ساعت ۱۶ به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، ساختمان شماره ۲ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سالن تلاش، برگزار می شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باره جزییات جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی می توانند به دبیر خانه جشنواره به نشانی بزرگراه یادگار امام جنوب – تقاطع خیابان هاشمی – فرهنگ سرای کار مراجعه نموده و یا با شماره ۶۶۰۲۹۰۶۰ بگیرند. هم چنین نشانی اینترنتی Kar. Farhangsara. irدر دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار