|
|
کدخبر: ۱۶۵۵۷۹

نوربخش تاکید کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد سیاست های ابلاغی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب راه روشنی فراروی مدیران سازمان تامین اجتماعی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسمی که به مناسبت هفته کارگر در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است که به مشکلات کارگران رسیدگی و برای افزایش رضایتمندی آنها تلاش شود.

وی ادامه داد: در مکتب اسلام علاوه بر حقوق مادی بر حفظ عزت کارگران تاکید شده و آموزه های دینی، مشحون از حرمت به کارگران است؛ رفاه و سلامت جامعه در گرو فعالیت قشر کارگر است و سازمان تامین اجتماعی متعلق به افراد جامعه کارگری است و سهامداران واقعی آن کارگران و کارفرمایان هستند.

نوربخش افزود: ما باید وکیلی امین برای این امانت باشیم و سازمانی بالنده به آینده تحویل دهیم. ما وکیل کارگران زحمتکشی هستیم که این نهاد عظیم را پایه گذاری کردند.

وی تصریح کرد: ما شرعاً و قانوناً باید حافظ امامت بین النسلی باشیم اموال سازمان حق الناس است نه بیت المال.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه که در طول سالهای گذشته بر سازمان تامین اجتماعی گذشت که بخشی از آن تعویض ۸ مدیرعامل در ۸ سال متوالی بود، حکایت از نگاه به این سازمان داشت.

نوربخش افزود: ابلاغ سیاست های مقاومتی و سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب هر دو منشور بخش اقتصاد و سازمان سلامت را شامل می شود و راه روشنی فراروی مدیران این سازمان قرار داده و برنامه های ما برپایه این سیاست ها در حال تدوین است؛ اصلاح ساختار؛ یکپارچه سازی سامانه هوشمندو افزایش دانش سازمانی در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: بُرش کردن و قطعه قطعه کردن بدنه سازمان به لحاظ فنی معقول نیست؛ سازمان در اجرای سیاست های ابلاغی سلامت نقش مهمی دارد و فقط سازمانی که با تمام بندهای سیاست های ابلاغی سلامت در ارتباط است سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ۶۰ درصد فایناس درمان توسط تامین اجتماعی انجام می شود و از بودجه ۴۵ هزار میلیارد تومانی سازمان یک سوم آن برای درمان هزینه خواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: باید گفتمان سازی انجام شود و برای اجرای برنامه ها باید برنامه ۵ ساله ششم براساس سیاست های ابلاغی طراحی شود؛ امنیت، سلامت و غذا باید اولویت هر دولتی باشد. ما نیز علی رغم آنچه بر سازمان تامین اجتماعی گذشته است سعی کردیم در جهت رفع مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با رویکرد وزارت بهداشت همراه بوده است، که یکی از نتایج آن رشد ۴۴ درصدی در سرانه درمان است. ما در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بسیار خوب عمل کردیم و در بهمن ماه پرداخت این مطالبات باعثافزایش اعتبار دفترچه های درمانی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در سال ۹۲ با وجود کسری بودجه که داشتیم یک ریال از اموال سازمان برای کسری بودجه فروخته نشد.

نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: در ۷ ماه گذشته ۶ جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شده است که به ساماندهی این نظام پرداخته است سازمان تامین اجتماعی در صورتی می تواند بستر رفاه اجتماعی باشد که یکپارچگی ساختاری در اجزای آن حفظ شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار