|
|
کدخبر: ۱۶۵۸۲۱

اسفهبدی به مهر خبرداد:

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با معرفی طرح پاویون ایران در اکسپوی میلانریال گفت: با توجه به تم اصلی این نمایشگاه که در بازه زمانی ۶ ماهه در ایتالیا برگزار می شود، سفره ایرانی در پاویون ایران پهن خواهد شد.

حسین اسفهبدی در گفتگو با مهر از نهایی شدن طرح پایون جمهوری اسلامی ایران برای حضور در اکسپوی میلان خبرداد و گفت: این طرح نهایی شده و جزئیات آن به ستاد اکسپوی میلان اعلام شده است، ضمن اینکه در سفری که به میلان صورت گرفته، این طرح در حضور کارشناسان فنی و معماری این کشور مورد بحثواقع شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: تاکنون طرح ایران، از جمله ۴ طرح مطرح دنیا است که به اکسپوی میلان ارایه شده و مورد استقبال مدیران ارشد این نمایشگاه واقع شده است.

وی تصریح کرد: تم اصلی این نمایشگاه غذا است و کشورا با نوآوری هایی که ارایه خواهند داد، قرار است فقر و گرسنگی را در دنیا که هم اکنون ۹۰۰ میلیون نفر را درگیر کرده است، کاهش داده و تعداد افراد گرسنه به ۴۵۰ میلیون نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۵۰ درصد، کاهش یابد.

به گفته اسفهبدی، بر همین اساس، ایران نیز با گستردن یک سفره، نعمات خداوند را به دنیا نشان خواهد داد.

وی اظهار داشت: ستاد ملی اکسپوی میلان به زودی در سطح مقامات ارشد کشور تشکیل می شود تا محتوای این سفر و طرح های مرتبط با آن، در این ستاد به بحثو بررسی گذارده شود که البته از تمامی صاحب نظران حرفه ای در این بخش دعوت می شود تا به مقامات دولتی در این زمینه کمک کنند.

به گزارش مهر، ایران اولین بار به صورت جدی در سال ۲۰۱۰ و دولت دهم در اکسپوی چین که به مدت ۶ ماه در شانگهای برگزار شد، حضور یافت و توانست با معماری ایرانی - اسلامی، بخشی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد که البته مورد استقبال دنیا قرار گرفت. این در حالی است که مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس در این نمایشگاه حضور یافتند.

موضوع اصلی اکسپو میلان بحث" تغذیه زمین، انرژی برای حیات " است و طراحی غرفه ها بصورت منطقی می باید حول این شعار شکل بگیرد. در این میان سه طرح تاکنون برای اکسپوی میلان نهایی شده است که طرح حائز رتبه اول، توجه ویژه ای به جغرافیای ایران نموده و قنات را به عنوان یک ابداع پیچیده ایرانی در رابطه با رفع نیاز مهم و حیاتی آبرسانی در فلات ایران مورد توجه قرار داده است.ضمن اینکه این طرح با مقدم دانستن ارزش های محیطی، مفهوم سنتی یک غرفه نمایشگاهی را به چالش کشیده و با ارایه ایده جالیز به عنوان فضایی غیر متعارف برای معرفی محصولات ایرانی دست به خلاقیتی در راستای ارزش های معماری سبز زده است.

طرح دومی که حائز رتبه شده است، توجه خود را به خصوصیات ویژه فلات ایران معطوف داشته است. توجه به مفاهیم معماری پایدار در معماری ایران و الهام گرفتن از ایده ای ایرانی برای طراحی غرفه از خصوصیات برجسته این طرح است که می تواند در جوابگویی به شعار اکسپو و مصالح بازیافت شده موفق ارزیابی شود. از سویی دیگر شمای بیرونی تنها یک گونه از اقلیم ایران را به نمایش می گذارد که در این ویژگی کشور های دیگری از منطقه هم سهیم می باشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار