|
|
کدخبر: ۱۶۶۱۲۹

پراید و پژو همچنان در صدر خودروهای سرقتی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف ۶۸ خودرو مسروقه و انهدام یک باند سند نمره در تهران خبر داد و خودروهای پراید و ۴۰۵ را دارای بیشترین گزارش سرقت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به سرقت خودرو و نحوه دستگیری سارقان این خودروها اظهار داشت: خوشبختانه نزدیک به ۸۵ درصد از خودروهای سرقت شده ظرف مدت کم تر از ۱۰ روز از زمان سرقت کشف می شوند و ۱۰ درصد از خودروهای سرقتی در استان های مجاور و مناطق شرق و غرب استان تهران کشف می شوند.

وی با بیان این که درصدی از خودروهای سرقتی هیچگاه کشف نمی شوند، خودروهای سند نمره را از جمله این خودروها عنوان کرد و افزود: سارقان در چنین مواردی با تغییر اصالت خودرو و تغییر در اسناد مالکیت آن خودروهای سرقت شده را با قیمتی نازل تر به فروش می رسانند.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: در آخرین عملیات پلیس به منظور کشف چنین مواردی یک باند سرقت و تغییر اصالت خودرو شناسایی شدند که در ۸ ماه گذشته اقدام به سرقت ۶۸ خودرو و تغییر اصالت آن کرده بودند و آن ها را در استان های مختلف کشور از جمله استان های شمالی به فروش رسانده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این که در عملیات اخیر ۹ نفر سارق و تغییر دهنده اصالت خودرو دستگیر شدند، گفت: اعضای این باند اقدام به خرید خودروهای تصادفی و خودروهایی که دچار حریق شده بودند می کردند و با توجه به نوع، مدل و رنگ این خودروها سفارش سرقت خودروهای مشابه را به سارقان می دادند تا پس از سرقت خودروهای مشابه، سند خودروهای تصادفی و سوخته را با خودروهای مسروقه تعویض کنند و اقدام به فروش خودروهای مسروقه کنند.

سرهنگ محمدیان در ادامه در پاسخ به این پرسش که سارقان چگونه اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا از جمله ماکسیما و زانتیا می کردند، گفت: درست است که این خودروها به سیستم های ضد سرقت مجهز هستند ولی این سیستم ها تنها سیستم های تأخیری است و سارقان برای سرقت آن نیازمند زمان بیش تری هستند.

وی با بیان این که کماکان خودرو پراید و ۴۰۵ دارای بیش ترین موارد سرقت گزارش شده هستند، گفت: البته خودروساز سایپا اصلاحاتی را بر روی تولیدات خود انجام داده و مدل های جدید این خودروها از امنیت بیشتری نسبت به خودروهای قدیمی تر برخوردارند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با توصیه به شهروندان برای خرید خودرو از طریق بنگاه های معتبر و رسمی تأکید کرد: با توجه به اقدام باندهای سند نمره به شهروندان توصیه می کنیم تا برای خرید خودروهای خود از بازارهای روز و آگهی های روزنامه استفاده نکنند تا اگر خودروهای خریداری شده از جمله خودروهای سند نمره بود، مسئولیت آن برعهده بنگاه های رسمی خرید و فروش خودرو باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار