|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۳۸

گزارش تسنیم از خیز دلالان مقابل شرکت عمران پرند؛

خبرگزاری تسنیم: دلالان بازار مسکن از خلف وعده تکمیل و واگذاری پروژه های مسکن مهر پرند نهایت استفاده را برده و با حضور در شرکت عمران این شهر پیشنهاد خرید امتیاز این واحدها را با قیمت ۳۲ تا ۵۰ میلیون تومان به متقاضیان مسکن مهر می دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، پایتخت صنعتی سازی مسکن ایران این روزها با ازدحام متقاضیان روبروست، متقاضیانی که امیدوارانه برای پرداخت ۳۰ درصد آورده علی الحساب مسکن مهر خود به پرند مراجعه می کنند.

البته در این میان شماری از متقاضیان که از تحویل واحد خود ناامید شده اند لقای مسکن مهر را به عطای آن می بخشند. در حال حاضر امتیاز واحدهای مسکن مهر با قیمت ۳۲ میلیون تومان از سوی متقاضیان مسکن مهر فروخته می شود. متقاضیانی که تاکنون مبالغی بین ۷ تا ۱۲ میلیون تومان را به عنوان آورده واریز کرده اند، اما طولانی شدن ساخت و تکمیل بخش زیادی از پروژه های مسکن مهر پرند باعثشده تا آنها اقدام به فروش امتیاز خود کنند.

دلالان مسکن نیز از این فرصت نهایت استفاده را می برند و با خرید هر امتیاز با قیمت ۳۲ میلیون تومان یک ساعت بعد آنرا با قیمت ۳۴ میلیون تومان بفروش می رسانند.

البته این مبلغ برای امتیاز واحدهای در حال ساخت است که دلالان مسکن با اشتیاق حاضر به پرداخت آن می شوند. هم اکنون واحدهای پروژه هسا(۱۰ هزار واحد) به دلیل نیمه تمام بودن با اقبال بیشتری از سوی دلالان برای خرید امتیاز برخوردار است، چراکه انتظار دو ساله شماری از متقاضیان این پروژه برای تحویل به سر آمده است.

این وضعیت برای واحدهای آماده تحویل مسکن مهر پرند متفاوت است و دلالان امتیاز این واحدها را با قیمت ۵۰ میلیون تومان خریداری کرده و به قیمت ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان به فروس می رسانند.

همه این اتفاقات در پایتخت صنعتی سازی مسکن ایران روی می دهد که شرکت عمران پرند به عنوان متولی اصلی ابزاری برای جلوگیری از فعالیت دلالان در اختیار ندارد.

هم اکنون حدود ۵۰ هزار متقاضی مسکن مهر پردند در انتظار تکمیل و تحویل واحد خود هستند و هر گونه تاخیر در تحقق وعده های مسئولان در این بخش می توانند به رونق خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مسکن منجر شود. مسئله ای که تبعات و هزینه های فراوانی را برای فروشندگان، خریداران و وزارت راه و شهرسازی به دنبال دارد. در این میان فقط شماری از مشاوران املاک(دلالان) به سودهای هنگفتی دست می یابند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار