|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۵۱

ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ در مجموع ۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار انواع کالا با احتساب میعانات گازی و بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی صادر و در مقابل ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار انواع کالا از سایر کشورها وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران گزارش داد: صادرات غیر نفتی ایران در فروردین ماه امسال ۱۰.۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

همچنین میزان واردات ایران در فروردین ماه امسال به ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار رسید که ارزش واردات نسبت به فروردین سال گذشته ۲۱.۵۳ درصد رشد داشته است.

وزن صادرات غیر نفتی ایران در این مدت به شش میلیون و ۲۳۶ هزار تن رسید و ۵.۴۵ درصد افزایش یافت، همچنین میزان وزن کالاهای وارداتی هم به ۲ میلیون و ۶۴۴ هزار تن رسید که از این حیث۳۹.۷۴ درصد رشد داشته است.

صادرات

اقلام عمده صادراتی در فروردین ماه امسال به ترتیب شامل پروپان مایع شده به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۰.۳۴ درصد، بوتان مایع شده به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۶.۴۲ درصد و متانول به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار و سهم ارزشی ۴.۹۸ صدم درصد بوده است.

عمده صادرات کشور نیز در فروردین ماه امسال به ترتیب به کشورهای چین با ۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن و ارزش ۶۹۴ میلیون دلار یا ۳۴ درصد سهم ارزشی، عراق با یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن و ارزش ۳۶۵ میلیون دلار یا ۱۸ درصد سهم ارزشی، امارات متحده عربی با ۳۳۷ هزار تن و ۲۱۰ میلیون دلار یا ۱۰ درصد سهم ارزشی، هند با ۳۳۴ هزار تن و ارزش ۱۳۸ میلیون دلار یا ۷ درصد سهم ارزشی و افغانستان با ۱۰۸ هزار تن و ارزش ۱۰۰ میلیون دلار یا ۵ درصد سهم ارزشی صورت گرفته است.

واردات

بنابراین گزارش، اقلام عمده وارداتی کشورمان هم در فروردین ماه امسال به ترتیب شامل گندم به ارزش ۳۲۹ میلیون دلار، برنج با ۹۵ میلیون دلار، کنجاله با ۸۸ میلیون دلار، شکر به ارزش ۷۸ میلیون دلار و ذرت به ارزش ۶۵ میلیون دلار بوده است.

همچنین کشورهای امارات متحده عربی با ۶۰۴ میلیون دلار، چین با ۴۴۵ میلیون دلار، هند با ۲۳۴ میلیون دلار، ترکیه با ۲۰۲ میلیون دلار و جمهوری کره با ۱۵۶ میلیون دلار عمده ترین صادرکنندگان کالا به ایران در فروردین ماه سال جاری بوده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار