|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۹۸

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: حدود یکسال از زمان اعلام مسئولان برای افتتاح سایت مسکن ویژه تهرانسر می گذرد اما همچنان این پروژه بلاتکلیف است و سرنوشت آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود یکسال از آخرین باری که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که مسکن ویژه تهرانسر به افتتاح می رسد می گذرد اما همچنان وضعیت این پروژه نامشخص است و پاسخگویی هم در این باره انجام نمی شود.

در واقع پروژه ۲۵۶۰ واحدی مسکن تهرانسر که از سوی علی نیکزاد در سال ۹۰ آغاز شد، قرار بود برای قشر متوسط شهر تهران ساخته شود تا دغدغه اجاره نشینی و خانه دار شدن بخشی از تهرانی را پاسخگو باشد اما با گذشت بیش از دو سال، هنوز هم سرنوشت این پروژه نامشخص است و به دغدغه ای برای متقاضیان تبدیل شده است.

این در حالی است که سال گذشته، خبرنگاران به دعوت مسوولین بازدیدی را از این پروژه داشتند و حتی واحدهای نمونه هم در معرض بازدید خبرنگاران قرار گرفت اما در یکسال گذشته خبری از تحویل واحدها و به پایان رسیدن پروژه نیست.

از سوی دیگر متقاضیان پروژه مسکن تهرانسر که تاکنون بابت اقساط ۸۰ میلیون تومان به حساب واریز کرده اند هنوز در انتظار تحویل واحدهایشان هستند در حالیکه این سایت تاکنون درگیر انتخاب پیمانکار برای اتمام ساخت واحدها بوده است زیرا برخی از پیمانکاران به دلیل کم کاری از سایت اخراج شدند.

در واقع افزایش نرخ مصالح ساختمانی در سال گذشته و گرانی مسکن موجب شد که برخی از پیمانکاران در این سایت، نسبت به نرخ ساخت اعتراض کنند. به گفته آنها با گرانی مصالح ساختمانی نرخ تعیین شده جوابگوی هزینه هایشان را نمی دهد بنابراین دولت باید نرخ ساخت را افزایش دهد.

آنها اعلام کردند که دولت برای اینکه به متقاضیان فشار نیاورد می تواند از قیمت زمین کاهش دهد و به قیمت ساخت اضافه کند تا پول بیشتری هم از متقاضیان دریافت نشود. اما در نهایت به نظر می رسد که مذاکرات دولت و پیمانکاران به جایی نرسیده است.

از سوی دیگر در زمان وزارت علی نیکزاد، قرار بود علاوه بر تهرانسر در برخی از نقاط دیگر تهران مانند حکیمیه مشابه این پروژه اجرا شود اما نه تنها پروژه های دیگری شروع نشد بلکه سایت تهرانسر هم همچنان بلاتکلیف است.

ویژگی های سایت تهرانسر

مساحت کلی سایت تهرانسر حدود ۳۵ هکتار است که از این میزان ۱۵ هکتار مسکونی و ۴۰ درصد سطح اشغال بوده و مساحت سایر اراضی به ترتیب تجاری خدماتی ۱۲۷۸۴ متر مربع، آموزشی ۹۹۷۰ متر مربع، درمانی بهداشتی ۲۲۳۰ مترمربع، خدماتی اداری انتظامی ۵۷۶۰ متر مربع، فرهنگی مذهبی ۲۷۴۰ متر مریع و تاسیسات و تجهیزات عمومی ۴۵۳۰ متر مربع است.

براین اساس مساحت خالص هر واحد ۱۰۵ متر مربع و مساحت ناخالص با احتساب مشاعات(انباری و پارکینگ و…) ۱۴۷ متر مربع اعلام شده است ضمن آنکه در زمان شروع پروژه نرخ ساخت هرمترمربع متری ۵۴۰ هزار تومان و قیمت زمین متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود. بنابر اعلام مسوولان این واحدها امکاناتی مانند انباری، پارکینگ، آسانسور، کولر، پکیج، درب های ضد سرقت، کف سرامیک، اتاق خوابها با کمد دیواری دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار