|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۶۳

خبرگزاری تسنیم: در حالی که تنش ها در اوکراین افزایش یافته است قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار نزدیک شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها در اوکراین افزایش یافته و لیبی بازگشایی بنادر شرقی آسیب دیده خود را به تاخیر انداخته است، قیمت نفت برنت امروز افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار نزدیک شد.
همزمان با افزایش تنش ها در شرق اوکراین، آمریکا و اروپا در حال آماده شدن برای وضع تحریم های جدید علیه روسیه هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن، پس از کاهش ۷۵ سنتی در روز جمعه، امروز ۲۰ سنت افزایش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز با ۳۲ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۹۲ سنت رسید. روز جمعه، قیمت نفت خام آمریکا به دلیل فشار ناشی از افزایش تاریخی حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به ۱۸ آوریل، به پایین ترین رقم از ۷ آوریل تاکنون رسید.
تحلیلگران بانک بارکلیز با انتشار یادداشتی نوشتند: «اگر اختلافات بین کشورها بالا بگیرد، افزایش تقاضا برای سوخت برای استفاده های نظامی و بالا رفتن ریسک اختلال در عرضه احتمالا باز هم قیمت های جهانی نفت را افزایش خواهد داد.»
شرکت ترنسنفت، اصلی ترین شرکت خط لوله نفت روسیه هفته گذشته اعلام کرد، نگران است که اوکراین کنترل خط لوله تولید نفت این شرکت در لهستان را در اختیار بگیرد.
یوسوکه ستا، تحلیلگر بازار نفت گفت، بعید است روسیه از نفت به عنوان سلاحی سیاسی استفاده کند، اما سرمایه گذاران همچنان در مورد ریسک های ناشی از بحران بین شرق و غرب نگران هستند.
در لیبی، دولت در حال برآورد خسارت وارده به بندر نفتی زوئیتینا پس از ۸ ماه توقف صدور نفت است. زوئیتینا یکی از دو بندری است که قرار بود پس از توافق دولت لیبی با مخالفان در سه هفته قبل، بازگشایی شود.
ستا افزود: «آنها هنوز قادر به افزایش صادرات خود نیستند و این موضوع اندکی بر قیمت نفت برنت تاثیر مثبت دارد.»
انتهای پیام / / ۱۷۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار