|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۰۴

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران، میزان حجم تجارت خارجی ایران و بلژیک در سال گذشته را ۲۳۶ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرابوطالب بدری در نشست مشترک با هیات بازرگانی بلژیک با بیان اینکه اولین هیات بزرگ بازرگانی از فرانسه به ایران سفر کردند، گفت: کشورهای دیگری نیز مانند ایتالیا، اسپانیا و سوئد به ایران سفر کردند که به توافقاتی در زمینه های مختلف اقتصادی با آنها رسیدیم.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران، میزان حجم تجارت خارجی ایران و بلژیک در سال گذشته را ۲۳۶ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: مهمترین اقلام صادراتی ایران به بلژیک شامل لاستیک رویی روکش شده مورد استفاده در وسائل نقلیه هوایی، معرف های تشخیص بیماری یا آزمایشگاهی روی تکیه گاه، مواد غذایی، پسته و انواع میگو می شود.

به گفته بدری، ایران و بلژیک در زمینه های مختلف مانند صنایع فولاد، تجهیزات حمل و نقل صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، منسوجات، نفت، شیشه اتومبیل، تولیدات نفتی، فلزات غیرآهنی، خودروسازی، نساجی و استخراج نفت و پتروشیمی توانایی همکاری بالقوه دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل در روابط تجاری، مسائل بانکی است که در تلاش هستیم با پذیرفتن پیشنهادهایی از دیگر کشورها این مشکل را هم رفع کنیم؛ به عنوان نمونه فرانسه در سفر خود به ایران در هر بخشی بسته پیشنهادی مالی به همراه داشت تا در این خصوص با مشکلی مواجه نشویم.

بدری پیشنهاد داد: میتوانیم پروژه های سرمایه گذاری مشترک با بلژیک داشته باشیم چرا که ایران در این زمینه از توانایی های بالایی برخوردار است و معتبرترین فضای سرمایه گذاری در خاورمیانه را دارد.

به گفته وی ایران و بلژیک میتوانند در زمینه برگزاری نمایشگاه های اختصاصی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند. این در حالی است که کشورهایی مانند کره، روسیه، چین و مجارستان نیز در این زمینه تعاملاتی با ایران دارند.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه این سازمان در حال حاضر ۱۱ رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف دارد که تا پایان سال به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت، ضمناً تعداد شعبات سازمان نیز در کشورهای دیگر توسعه می یابد.

مارک دچامپز، رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی بلژیک نیز در این دیدار گفت: به عنوان سفیران اختصاصی این کشور به ایران سفر کردیم تا روابط تجاری با این کشور که قدمت طولانی دارد را احیا کنیم.

وی به برگزاری جلساتی با هیات بازرگانی کشورمان اشاره کرد و گفت: در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی ایران، یادداشت تفاهمی امضا کردیم که مقدمه ای برای فعالیت های آتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم موضوع تحریم ها نیز برطرف شود، اظهار کرد: ما این پیام را به بلژیک و اروپا میرسانیم که ایران آماده همکاری برای توسعه روابط با دنیا است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار