|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۰۱

مرتضی دهقان مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمامی هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاه ها را دارند، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی دهقان با بیان این مطلب افزود: برابر قوانین مصوب مسافرین ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند بایستی عوارض خروج از کشور پرداخت نمایند و به استناد تبصره ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هستند در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی شده اند. بنابراین کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی باید برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: از همه هموطنان ارجمند که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست می نماییم که قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب با نک ملی سراسر کشور پرداخت کرده تا درهنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارایه فیش واریزی به مامورین کنترل گذرنامه به سهولت تردد کنند.

گفتنی است؛ براساس ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از کشور برای سال جاری، برای هر مسافر به مقاصد بین المللی ۷۵۰۰۰ هزار تومان و برای مقاصد زیارتی ۳۷۵۰۰ تومان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار