|
|
کدخبر: ۱۶۷۱۰۵

گروهی از مهاجران لبنانی مرکز امام صادق علیه السلام واقع در آمریکا به همراه مسئول تشریفات حرم مطهر امام حسین علیه السلام به زیارت حرم امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف شدند.

به گزارش مشرق،گروهی از مهاجران لبنانی مرکز امام صادق علیه السلام واقع در آمریکا به همراه مسؤول تشریفات حرم مطهر امام حسین علیه السلام به زیارت حرم امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف شدند.

در این زیارت کارکنان بخش روابط عمومی حرم امام علی(ع) ضمن استقبال از گروه میهمان، شرح مفصلی از آثار تاریخی موجود در حرم امام علی ارائه کردند.

حاج حسن فواز، رییس مرکز امام صادق علیه السلام، درباره زیارت خود خطاب به بخش تبلیغات حرم امام علی(ع) گفت: این زیارت برای ما افتخار بزرگی است که هیچ افتخاری بالاتر از آن نیست و من اکنون که در حرم امام علی علیه السلام حضور دارم، قادر به بیان احساس خود نیستم و فقط اشک است که میتواند به نمایندگی از من در این باره سخن بگوید.



* درباره مرکز امام صادق ایالت میشیگان آمریکا

وی درباره مرکز امام صادق در آمریکا گفت: ما در شهر تروی از شهرهای ایالت میشیگان آمریکا زندگی می کنیم و این مرکز را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کردیم و برنامه های متعددی دارد که از میان آنها میتوان به قرائت دعای کمیل و سخنرانی های دینی به زبان های عربی و انگلیسی و برپایی نماز جمعه اشاره کرد و همچنین ایجاد مدرسه ای برای آموزش زبان عربی به کسانی که قادر به تکلم به زبان عربی نیستند تا بتوانند قرآن کریم را بخوانند. برنامه دیگر ما آموزش روخوانی قرآن برای دوره های سنی مختلف تا شصت سال است و از آنجا که رعایت ظواهر اسلامی در دین ما اهمیت دارد، مراسم های ازدواج دینی نیز در این مرکز برگزار میشود و علاوه بر اینها مهاجرانی را که در آمریکا هستند و به ما مراجعه میکنند با دین اسلام آشنا میکنیم.



* در حرم علوی، احساس عزت و کرامت می کنیم

خانم فاتن فواز مهاجر لبنانی دیگر که مهندس الکترونیک در شرکت ماشین سازی فورد و مدیر یک مؤسسه ایتام در آمریکا بود گفت: ما در کنار حرم امیرالمؤمنین علیه السلام احساس عزت و کرامت و ایمان میکنیم و از آستان مقدس علوی به خاطر این استقبال زیبا سپاسگزاریم.

وی افزود: من بخشی از وقت خود را به به مؤسسه ایتام سید محمدباقر کشمیری در آمریکا اختصاص داده ام. این مؤسسه از ایتام کشورهای عراق و لبنان و افغانستان حمایت میکند.

همچنین سید حیدر الموسوی مسؤول تشریفات حرم امام حسین علیه السلام که همراه گروه زائر بود گفت: این گروه شامل تعدادی از مهاجران لبنانی الاصل است که از ۴۰ سال پیش ساکن آمریکا هستند و تعدادی از آنها مهندس برق هستند که در شرکتهای مختلفی مانند شرکت خودروسازی فورد آمریکا کار میکنند و برخی از آنها هم در مؤسسات دینی فعالی دارند مانند شیخ حسن فواز رییس مرکز امام صادق علیه السلام در ایالت میشیگان آمریکا و برخی از آنها هم در نهادهای مدنی و مؤسسات حمایت از ایتام در آمریکا فعالیت دارند.

منبع:خبرگزاری حوزه

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار