|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۰۱

معاون نعمت زاده به مهر پاسخ داد:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از جزئیات احیای جوایز صادراتی خبر داد و گفت: معوقات جوایز صادراتی ۳۵۰ میلیارد تومان است و البته دولت قرار نیست پرونده جدیدی را برای پرداخت جایزه صادراتی پذیرش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله افخمی در حاشیه جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معاون تهران گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه دولت یارانه نقدی به مردم پرداخت می کند، بضاعتش به گونه ای نیست که بتواند به صادرکنندگان پرداخت نقدی داشته باشد و پیش بینی این است که با در نظر گرفتن شرایط صادرکنندگان اعم از صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی و یا کالایی ترتیبی اتخاذ دهد که هزینه تمام شده در ارتباط با صادرات کالا و خدمات کاهش یابد.

وی در پاسخ به سئوال مهر افزود: در این شرایط تلاش داریم تا صادرات را رقابت پذیر کنیم.

افخمی در پاسخ به این سئوال مهر مبنی بر اینکه دولت قرار است پرداخت نقدی به صادرکنندگان داشته باشد یا خیر، تاکید کرد: در سال جاری امکان پرداخت جایزه صادراتی وجود خواهد داشت اما در سال های بعد دولت به روش غیرمستقیم این کار را صورت خواهد داد.

وی در پاسخ به این سئوال مهر که معوقات جوایز صادراتی چگونه از سوی دولت پرداخت خواهد شد؟ تاکید کرد: دو سال است که جایزه صادراتی قطع شده و از یک مقطع در دولت گذشته به صورت رسمی اعلام شد که جایزه صادراتی پرداخت نمی شود اما در فاصله آن مقطعی که جایزه پرداخت می شد تا زمانی که پرداخت متوقف شد، ۳۵۰ میلیارد تومان معوقات جوایز صادراتی وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال مهر که مفهوم احیای جایزه صادراتی چیست؟ ادامه داد: جایزه صادراتی قرار نیست به شکل سابق پرداخت شود بلکه این جایزه در کاهش هزینه های صادرکنندگان موثر خواهد بود و از زمانی که این کار صورت گیرد، تلاش خواهیم کرد اصلاح ضابط و مقررات را داشته باشیم.

وی در خصوص حذف فرآیند ثبت سفارش گفت: این پروژه ای زمان بر است و ممکن است تا یک سال آینده نیز به طول انجامد، چرا که باید مجموعه دستگاه هایی که خود را با فرآیند ثبت سفارش شکل داده اند، ساماندهی شوند.

افخمی اظهار داشت: ممکن است ما از دستگاه ها بخواهیم بارگیری جدیدی در سامانه ثبت سفارش نداشته باشند تا بتوانیم در مدت زمانی مشخص فرآیند ثبت سفراش را حذف کنیم.

وی در خصوص پرداخت ارز مبادلاتی به بخش خودرو و قطعات گفت: ارز مبادلاتی به خودروهای وارداتی تعلق نمی گیرد بلکه به تولید کنندگان خودرو و واردکنندگان قطعات است که امیدواریم بتواند کمکی به این بخش باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار