|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۶۱

پاسخ به نامه ی آقای کیومرثصابری، مدیر مسئول مجله ی گل آقا.

گروه فرهنگی مشرق- در آستانه یازدهم اردیبهشت، سالروز درگذشت هنرمند طنزپرداز آقای کیومرثصابری مدیرمسئول مجله «گل آقا»، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI. IR متن پاسخ رهبر انقلاب به نامه ی مرحوم صابری در سال ۱۳۷۰ را بازنشر می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به نامه ی آقای کیومرثصابری فومنی مدیر مسئول مجله ی «گل آقا» فرمودند: «ادعا نمیکنم که کار شما کامل و بی عیب است؛ اما با ملاحظه ی اجمالی شماره های «گل آقا»، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم.»
متن کامل نامه رهبر انقلاب اسلامی به مدیر مسئول «گل آقا» به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

خدا را شکر که این طنز شیرین و پُرمغز، به دوره ی جلد شده ی یکساله رسید و آزمونی از یک اقدام موفق در یک خلأ فرهنگی و هنری را در برابر چشم همه ی کسانی که برای شروع کارهای لازم، تردیدها را بر تصمیم ها غلبه میدهند، گذاشت. ادعا نمیکنم که کار شما کامل و بیعیب است؛ اما با ملاحظه ی اجمالی شماره های «گل آقا»، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم.

طنز صادق و دلسوزانه باید همه ی نقاط معیوب، بخصوص آنها را که کمتر به چشم میآیند و آنها که بیشتر به علم و اطلاع همگان از آن نیاز هست، هنرمندانه ببیند و بنمایاند. امروز جامعه و نظام انقلابی ما با دشمنانی روبه روست که همه ی ابزارهای محسوس و نامحسوس را برای ضربه زدن و جریحه دار کردن مردم و نظام و انقلاب به کار میبرند. برای آگاه کردن ذهن مردم از خدعه ی دشمن، چه وسیله یی از طنز هنرمندانه و شیرین و زیرکانه، بهتر و کاری تر؟

ان شاءالله شما و همکارانتان موفق باشید.
سیّد علی خامنه ای
۱۳۷۰/۴ / ۲۷

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار