|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۷۰

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این که نحوه واگذاری مسکن اجتماعی پس از تولید مشخص می شود، گفت: واگذاری مسکن اجتماعی به صورت اجاره محض، اجاره به شرط تملیک یا ملکی پس از آسیب شناسی دقیق وزارت راه مشخص خواهد شد.

سید محمد پژمان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر خصوص زمین مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی، اظهار کرد: در خیلی نقاط زمین مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی را داریم و در جاهای دیگر هم پس از مشخص شدن برنامه اجرایی با استفاده از منابع داخلی سازمان زمین و مسکن یا تهاتر یا فروش اراضی مرغوب تر که - زمین ارزش افزوده بالاتری دارد - در مناطقی که دارای ارزش افزوده پائین تری، زمین مورد نیاز مسکن اجتماعی تامین می شود.

وی با اشاره به این که برنامه های گذشته اجرا شده در حوزه مسکن مانند اجاره به شرط تملیک دارای ایرادات، نواقص و ضعف هایی بوده است، است، افزود: در مسکن اجتماعی فعلا تمرکز ما روی تولید است و پس از آن به مرحله دوم یعنی چگونگی واگذاری این واحدها به خانوارهای نیازمند می رسیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این که در مرحله بعدی در خصوص نحوه واگذاری مسکن اجتماعی به خانوارها تصمیم گیری می شود، تصریح کرد: این مسئله در مرحله نهایی مشخص می شود، با توجه به فرصتی که داریم آسیب شناسی دقیقی در این زمینه در حال انجام است که تصمیم اتخاذ شده به چه شکلی صحیح تر است.

پژمان با اشاره به احتمال ورود نهادهای حمایتی به مسکن اجتماعی، ادامه داد: این که واگذاری مسکن اجتماعی به صورت اجاره محض، اجاره به شرط تملیک یا ملکی از همان ابتدا باشد در مرحله بعد و پس از آسیب شناسی مشخص می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار